Smartphone Nokia Asha 300 laders falen

Er staat 5 volt op de 2 laders. Die van Nokia zelf met zijn 2,1 A krijgt de accu niet vol, 1 deeltje van volgeladen blijft zwart.. De lader(Samsung) van de Supermercado in Spain krijgt de accu wel vol, ca 3 kwartier.
Micro usb, ik ga in dat stekkertje niet meten om geen kortsluiting te maken. Ik denk dat 1 van de laders te weinig laadspanning geeft.
Maar er zijn laders van 4,75 volt, als het etiket zegt 5 volt dan moet dat toch een goede zijn.
Omdat mijn Nokia een Engelse is en occas is heb ik die lader niet met zijn Engelse prise.

wivy

Steunend lid
Vip Lid
gebruik je wel de juiste kabel? er bestaan soorten: DATA kabel, LAADkabel en een universele (zowel laad als data).

Heb ik niet, was er niet bij. Ik ben ook bang dat de accu meerdere soorten spanning nodig heeft ipv 1 spanning. En dikwijls steekt 't stekkertje er niet diep genoeg in om te gaan laden.
Om het er nooit verkeerd in te steken heb ik al mijn laadkabeltjes gemerkt met stift. Op mijn laptop kan ik de phone zien in de verkenner, dus kabeltje goed.
En dan heb je ook nog eens de ouderdom, na 5 dagen heb ik nog 2 streepjes en moet voldoende zijn denk ik.

cve

Medewerker
Forumleiding
Het kan ook goed zijn dat de lader van Nokia naar de filestijnen is. Die dingen gaan normaal gezien langer mee als je smartphone zelf, maar in sommige gevallen is de lader eerder einde leven dan de smartphone. Aan repareren moet je nooit beginnen. Wat je wel kan proberen voor je je lader opgeeft is een nieuwe laadkabel.

Om op Wivy te reageren, de meeste zijn zowel laad als data kabel. Je vind namelijk moeilijker een data kabel als een zowel laad en data kabel. Dat geldt evenzeer voor enkel laadkabel. Dat is even zeldzaam als een data kabel. Ze bestaan, maar die vind je eerder in de speciaalzaken, maar in de supermarkten, doe het zelfzaken en zo zijn ze zo goed als altijd zowel data en laadkabels.

cve

Medewerker
Forumleiding
Qua lader kan je niet zo gek veel mis doen. Je toestel VRAAGT een hoeveelheid stroom. Dat levert u lader indien deze dat aankan. U toestel heeft meestal ook een laadstrategie. Dus laad volgens een plan. Die laadt niet op tot 100% aan volle bak. Als je lader meer stroom kan leveren als wat je Smartphone nodig heeft, dan blijft u lader hangen op de benodigde stroom van wat u Smartphone vraagt. Bv.: Je hebt een 33W lader, u Smartphone laadt op 22W max, want dit is een variabel. Dit haalt hij tussen meestal ergens tussen de 20 en de 80%, daaronder en daarboven liggen die wattages lager. Dat zijn wattages dat u Smatphone vraagt aan u lader. Dus u lader moet in dit geval nooit zijn maximum capaciteit gebruiken. u toestel wordt echter wel aan zijn maximale capaciteit geladen volgens het laadplan dat geprogrameerd is of dat door zelftraining van u toestel is aangeleerd uitgevoerd.
Ik hoop dat de angst nu een beetje verdwenen is beste hobbyman?

Bovenaan Onderaan