Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Mijn moeder heeft een nieuwe laptop met windows 7 gekocht maar daar zit geen CD of DVD bij.
Kan dit eigenlijk aub?
 
Je bedoeld een DVD waar de besturing en drivers op staan ?
Dit is heel goed mogelijk. Er zal dan een recovery partitie zijn waar alles op staat.

Ik zou hiervan wel en DVD branden, omdat als ooit de harde schijf defect raakt, je ook de recovery partitie, dus besturing kwijt bent.
 
Normaal krijg je melding om de dvd te branden en dat zou ik zeker doen.
 
Mogelijk wordt er na de eerste ingebruikname voorgesteld om recovery-schijven te branden, dit is afhankelijk van het merk van de notebook.

Het maken van een volledige image op een externe harde schijf is geen overbodige luxe, maar eerder een must.
 
Ik heb hem de 1ste keer opgestart en alle updates gedaan maar heb geen melding gekregen voor een DVD te branden op een backup te doen.
Zal dan maar voor de zekerheid zelf maar een backup doen.
Merci alvast voor de reacties :duimop:
 
inderdaad bij elke aankoop van een laptop diene ze geen cd-rom erbij te leveren aangezien er op u pc een oemversie is geinstalleerd.je kan wel gaan vragen voor recovery cd-roms.zodaning dat je je deze kan gebruiken om hem terug te zetten hoe je hem kocht.ik heb er bij verschillende winkeliers een laptop gekocht en kreeg er geen cd-rom bij heb dat gevraagd.wel indien nodig recovery cd-roms die ze voor jou kunnen aanmaken. in totaal zijn er dat 5 cd-roms.let erop als je deze zou gebruiken duurt het 4 uur dat je pc terug in de oorspronkelijke staat is gebracht
 
Ik heb hem de 1ste keer opgestart en alle updates gedaan maar heb geen melding gekregen voor een DVD te branden op een backup te doen.
Zal dan maar voor de zekerheid zelf maar een backup doen.
Merci alvast voor de reacties :duimop:

Een recovery is niet hetzelfde van een backup.......... Een recovery hersteld Uw computer naar de fabrieksinstellingen. Een backup is een copy van de huidige toestand van Uw pc.
 
ja tis waar maar bij iedere nieuwe pc kan je een recovery cd-roms laten maken.als je pc voor de eerste keer gebruikt en alle software die je nodig hebt geinstalleerd en geupdate daarna maak je een volledige backup van je mappen, bestanden,en een systeemkopie van je c-schyf. deze slaat je dan op.op een externe schijf of op een lege gedeelte die je hebt gemaakt van je c schyf.als dan je pc crascht of niets meer kan doen en alle mogelijkheden zijn uitgeput.gebruik dan je recovery cd-roms eens voltooid zet je je backup terug en klaar zelfs je windows blijft geactiveerd.en voor alle veiligheid maak een backup met een ander software bv paragon recovery home of acronis true home. indien je de backup op de normale manier niet kan terugzetten.gebruik dan die software en dan staat sowieso je backup terug.
heb dit al meegemaakt kan er van meepraten. en 100% het lukt:duimop:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan