Tot zo ver 3 reparaties binnen 6 maanden en weer defect.
Een oplossingen hebben wij hier niet voor, je hebt gewoon een ondeugdelijk apparaat ontvangen waar je zelf niets aan moet gaan doen i.v.m. de garantie.
MediaMarkt hoort dit in orde te maken als u het product niet verkeerd heeft gebruikt, omdat dit de verkoper is en alles nog ver binnen de garantie valt.
Het product voldoet niet aan de verwachtingen en is dus ondeugdelijk.
Is een product ondeugdelijk? Dan hebt u recht op een gratis reparatie óf een nieuw product. Dat moet binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. De verkoper kan ervoor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren.
Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was. Hebt u het product normaal gebruikt en is het versleten? Of hebt u het verkeerd gebruikt? Dan moet u de reparatie zelf betalen. U hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuw product.
De verkoper moet het probleem oplossen of de fabrikant inschakelen. Soms wordt uw klacht sneller opgelost als u zelf de afspraak maakt met de fabrikant. Bijvoorbeeld als de verkoper daarover afspraken heeft gemaakt met de fabrikant. De verkoper kan u dan aanraden om zelf contact op te nemen met de fabrikant. U hoeft dat echter niet te doen. De verkoper blijft verantwoordelijk. Kiest u er zelf voor om naar de fabrikant te gaan? Dan kunt u dat het beste ook aan de verkoper vertellen.
Voor een reparatie of een nieuw product hoeft u niet bij te betalen. Moet u van de verkoper wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden.
Na deze eerste drie reparaties mag je dus wel wat meer druk op de ketel gaan geven en een nieuw apparaat gaan eisen i.p.v. de vierde reparatie. Ik zou daar in ieder geval geen genoegen mee nemen.
Misschien ook dit topic vermelden bij de MediaMarkt. Als dit door hun slecht afgehandeld gaat worden is dit niet al te beste reclame.
Wel adviseer ik om al jouw bevindingen hier in dit topic te vermelden.
Als het slecht afloopt, maar ook als het correct wordt afgehandeld.