Windows 10 Nieuwe Edge browser

  • Onderwerp starter Onderwerp starter cvdw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cvdw

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb zopas de nieuwe edge browser binnengekregen. Op het eerste zicht werkt die voortreffelijk. Wat ik nu niet vind is de mogelijkheid om paginadelen naar het klembord te kopiëren zoals dat in de vorige edge wel mogelijk was.
Mijn vragen:
1. Is deze "kopieermogelijkheid" voorhanden in de nieuwe edge
2. Indien niet, kan ik de oude edge als side by side nog gebruiken

Dank bij voorbaat voor jullie hulp
 
kun je niet het betreffend paginadeel gewoon kopiëren naar het klembord... de oude edge naast de nieuwe gebruiken gaat nooit lukken aangezien de nieuwe de oude heeft vervangen .
 
Precies, dit is is nu wat ik graag zou doen. In de oude Edge had je een tool om een deel van de pagina te selecteren (een soort grafische selectie). In de nieuwe Edge vind ik dat niet terug. Bestaat dit nog ?
Je kon er trouwens ook dingen op tekenen (bv iets omkringen).
Het is dit soort tool dat ik (tot hiertoe) tevergeefs zoek in de nieuwe Edge
 
kan jij dan niet gewoon met de linker muis toets ingedrukt te houden dat selecteren wat jij wenst te hebben ..
zou het anders niet weten heb ik deze functie nooit eerder gebruikt .
 
Het is dat symbool met die potlood dat ik bedoel. Hiermee kan die "grafische" editor gestart worden.
voorbeeld2.jpg

en daarmee kan je dit voorbeeld maken:
voorbeeld1.jpg

Deze "uitsnede" wordt gewoon naar het klemmenbord gekopieerd (dus slechts een deel van het scherm - het is geen klassiek kopie paste)
Ik heb dit kunnen maken omdat ik (gelukkig) nog een oude versie staan heb op mijn andere PC
 
let op dit is een beta versie betreffende de ontbrekende edge editor dus nog in ontwikkeling en nog niet via de store op te halen ..
gebruik is op eigen verantwoordelijkheid , deze werd ook niet door mezelf eerst getest en weet er dus niets over te vertellen ..

 
Ik meen dat dit een standaard app is van Windows 10. Het werkt eigenlijk op de scherminhoud (en niet exclusief voor Edge). Bij mij noemt het "Knippen en aantekenen"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan