Woensdag 9 juli kwam er bij een kennis van mij een update binnen voor haar XP.
Braaf geïnstalleerd en na de installatie de pc afgesloten om slapen te gaan.
Volgende dag kon ze niet meer op het internet.
Na telefonisch kontakt met mij schakelde ze de firewall van ZoneAlarm uit en kon ze weer onbezorgd surfen en chatten.
Ik had gelezen dat er na die update meerder mensen met ZoneAlarm in de problemen waren gekomen.
Gisteren, donderdag, heeft ze dan ZoneAlarm en Spybot van de pc verwijderd.
Even kon ze nog op 't internet, daarna niets meer.
Systeemherstel leverde niets op.
Register opkuisen van alles wat met ZoneAlarm te maken had, hielp niks.
Bij haar netwerkverbindingen verschijnd er een slotje op haar netwerk zoals bij de afbeelding maar dan zonder draadloosnetwerk.
Als je probeerd de netwerkverbinding 1394 te herstellen krijg je een foutmelding die zegt dat er geen TCP/IP is geïnstalleerd, wat wel het geval is.
De andere netwerkverbinding geeft weer dat deze hersteld is en indien je geen internettoegang hebt je kontakt moet opnemen met de administrator...
Ik vind geen verkeerde instellingen...
Wie weet raad?[OPLOSSING]
Braaf geïnstalleerd en na de installatie de pc afgesloten om slapen te gaan.
Volgende dag kon ze niet meer op het internet.
Na telefonisch kontakt met mij schakelde ze de firewall van ZoneAlarm uit en kon ze weer onbezorgd surfen en chatten.
Ik had gelezen dat er na die update meerder mensen met ZoneAlarm in de problemen waren gekomen.
Gisteren, donderdag, heeft ze dan ZoneAlarm en Spybot van de pc verwijderd.
Even kon ze nog op 't internet, daarna niets meer.
Systeemherstel leverde niets op.
Register opkuisen van alles wat met ZoneAlarm te maken had, hielp niks.
Bij haar netwerkverbindingen verschijnd er een slotje op haar netwerk zoals bij de afbeelding maar dan zonder draadloosnetwerk.
Als je probeerd de netwerkverbinding 1394 te herstellen krijg je een foutmelding die zegt dat er geen TCP/IP is geïnstalleerd, wat wel het geval is.
De andere netwerkverbinding geeft weer dat deze hersteld is en indien je geen internettoegang hebt je kontakt moet opnemen met de administrator...
Ik vind geen verkeerde instellingen...
Wie weet raad?[OPLOSSING]
[/OPLOSSING]Het verzenden naar Microsoft is nogal moeilijk als je niet op het net geraakt!!!
Ik ben er intussen uit...
Allee, niet orthodox, natuurlijk!!!
Mijn relaas:
Internet valt uit -> ZoneAlarm afzetten-> terug internet, eventjes toch...
ZoneAlarm desinstalleren, eventjes internet...
Internetmodem, in mijn geval Telenet, recette, alles terug in orde...
Alleen, een firewall, liefst ZoneAlarm, terug installeren... Moet ik nog proberen
Beknopt, maar daar komt het op neer wat er is gebeurt...
Ik hoop dat er iemand iets aan heeft!!
Groetjes Rikkie
P.s.: THX aan allen!!!
Laatst bewerkt door een moderator: