Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Syranno

Gast
Zeer eigenaardig geval. Voor mij toch.
Stel u voor: pc met ethernet naar bbox en zonder wifi-kaart. Dlink repeater DAP1520 gelinkt (draadloos uiteraard) naar dezelfde bbox2. Is/was voor gebruik van smartphone, maar dat doet er niet toe in dit verhaal.
Plots geen of intermitterende internet connectie op de pc. Wel connectie naar de bbox2. Dacht ik aangezien er wordt aangegeven dat er een netwerkverbinding is via "Netwerk 4". Maar dus geen internet.
Na werkelijk ALLES maar dan ook alles geprobeerd te hebben, tot en met andere netwerkkaart en honderd keer herstarten (pc, modem) zie ik dat de gateway van de pc op IP 192.168.0.50 staat ipv. 192.168.1.1 van de bbox2.
En als er dan om de zoveel tijd WEL internet is, is die verbinding "Netwerk 2".
En wat is het toestel achter het 0.50 adres? inderdaad de DAP1520.
Nu moet er mij eens iemand uitleggen hoe dat kan? Geen rechtstreeks verband tussen pc en repeater. Wel rechtstreekse koppeling van pc naar bbox.
En een pc die als gateway een repeater gebruikt die hij eigenlijk nooit of te nimmer kan bereiken aangezien er geen wifi-verbinding tussen beide is.!
..domme hoe kan dat nu? Kapotte bbox? of hoe zit dat?
Ik gooi nu al sinds 1989 pc's in en uit elkaar maar dit ken ik niet. Toch nog iemand met een idee? Graag en bedankt daarvoor.
En Proximus? "Ja het zou toch kunnen dat de instelling op de pc niet juist is". Jaja. Dat kennen we.
 
Syranno,

dit is inderdaad 'bizar', maar het moet ermee te maken hebben dat er een andere dhcp server actief is, die dit als gateway uitstuurt.
Als je de DAP1520 uittrekt, werkt dan alles normaal?
is je DAP echt wifi repeater, of gebruik je een utp kabel om het signiaal naar de DAP te brengen?

bij pc's is het zo dat er eerst een 'broadcast' wordt gedaan om te vragen naar een dhcp server die ip adressen kan toekennen.
De eerste die reageert zal het ip adres toekennen aan de pc.

er is wel degelijk verbinding tussen je DAP en je bbox, hetzij via wifi of via kabel.
ik weet niet of er in die DAP een optie is om dhcp server aan te leggen? indien ja, deze moet uit ;)

als je dap via utp verbonden is, kan het zomaar zijn dat je een ander wifi netwerk versterkt, en dit via de kabel kan verbinden op je bbox.

mvg,
CTCS
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan