Nederlandse vuurwerkcampagne internethit

Status
Niet open voor verdere reacties.

filiep

Steunend lid
Vip Lid

Een filmpje dat de Nederlandse Stichting Consument en Veiligheid heeft gemaakt om jongeren te waarschuwen voor ongevallen met vuurwerk, is een dikke internethit.
Het filmpje van de campagne Shithappens toont een jongen die een operatie moet ondergaan nadat hij wordt geraakt door een verdwaalde vuurpijl.

De meeste ongelukken met vuurwerk worden veroorzaakt door tieners.
De jaarlijkse campagne van de stichting richt zich dit jaar op het feit dat meer dan de helft van de jaarlijkse vuurwerkslachtoffers gewond raakt door andermans vuurwerk.
De afgelopen jaarwisseling belandden in Nederland ongeveer achthonderd vuurwerkslachtoffers op de spoed, vaak met een oogletsel.

bron: ihln
 
Afschffen die handel.
Dieren zijn er bang van, honden worden wild, en dan spreken we nog niet over de fabrieken waar deze wapens geproduceerd worden, vaak op minder dan 2 km van woonkernen af.
Als zo een bedrijf ontploft weten we allemaal wat de gevolgen zijn, in Nederland is het nog niet zo heel lang geleden dat het plaatsvond.
Geen wonder dat net die Nederlanders er mee afkomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan