Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Ik heb hier een pc staan als ik deze opstart val deze uit na 2 a 3 sec, heb geheugen al nagekeken al andere voeding gestoken, hardeschijf eens lost gekoppeld niet helpt. Ook aan en uit knop eens uitgeschakeld.
 
gebeurd dit dan direct nadat je de opstarttoets ingedrukt heb ...
m.a.w. de pc word pas opgestart maar valt dan ook weer direct uit je ziet zelfs het bios post scherm niet voorbij komen...indien dit het geval is dan ligt het waarschijnlijk aan de opstarttoets zelf !
 
gebeurd dit dan direct nadat je de opstarttoets ingedrukt heb ...
m.a.w. de pc word pas opgestart maar valt dan ook weer direct uit je ziet zelfs het bios post scherm niet voorbij komen...indien dit het geval is dan ligt het waarschijnlijk aan de opstarttoets zelf !

opstarttoets heb ik al eens uitgeschakeld en dan stekker in maar na 2 sec stop de fan.
 
met de woorden de opstarttoets heb ik uitgeschakeld versta ik dus dat je een overbrugging heb gedaan van de opstarttoets en vervolgens opgestart bent door de stekker in het stopcontact te steken ....indien dit juist is dan dan is de functie van de opstarttoets te niet gedaan ...
de opstarttoets heeft namelijk als functie om een inpuls door te sturen deze staat nooit constant onder stroom ...
 
Wij hebben dit hier ook gehad, dit kwam omdat de koelvinnen los gekomen waren van de processor. Alle oude koelpasta moeten verwijderen, nieuwe ertussen en de koelvinnenblok weer vast zetten op de processor en nu draait mijn vrouw haar pc weer normaal.
 
In zo'n geval haal ik de gehele pc uit elkaar en zet alles weer als nieuw in elkaar maar dan stukje voor stukje. Als er een pc speakers aanwezig is, goed luisteren naar eventuele bios beepjes. Als het beepje klopt met wat er op dat moment in de pc aanwezig is, zet je hem weer uit en plaats weer een onderdeel en luister weer goed naar het bios beepje.

Net zolang tot de pc weer helemaal in elkaar staat. Uiteraard kan het in dit geval gebeuren dat de pc na het plaatsen van een stekker of onderdeel na de 2 seconden uitvalt. Dan heb je het probleem getraceerd.
 
Wij hebben dit hier ook gehad, dit kwam omdat de koelvinnen los gekomen waren van de processor. Alle oude koelpasta moeten verwijderen, nieuwe ertussen en de koelvinnenblok weer vast zetten op de processor en nu draait mijn vrouw haar pc weer normaal.

Dit was ook een ervaring van mij.
 
denk niet dat het bij enkel een nieuw moederbord blijft of het moet zijn dat de processor dezelfde is ...
ook dien de Windows opnieuw geinstalleerd/geactiveerd te worden ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan