Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo.
Ik heb eerder deze week een externe mediaplayer gekocht van Iomega. Ik heb daar al mijn muziek naartoe gekopiëerd en getest.
Wat ik vervelend vond, was dat alles in mappen zat volgens artiest. En als je zo'n 30 GB aan muziek hebt, is het niet handig om meer dan 1000 mappen te moeten doorzoeken om wat te vinden.
Ik ben nu sindsdien opzoek naar een programma waarmee ik mijn files kan automatisch laten organiseren. Bvb volgens genre.

Ik heb Mediamonkey, organize mp3 music, magic mp3 tagger al geprobeert. (Mp3tag heeft dacht ik deze functie niet.) Enkel freewares. Er zijn wel sharewares, maar de meesten enkel met creditcard te betalen, en die heb ik niet. Tenslotte zie ik het niet zitten te betalen voor iets wat niet eerst degelijk kàn uittesten.
Magic mp3 tagger doet wat, maar daar heb ik het probleem dat ik maar 5 files per keer kan doen, en dan kan ik het evengoed met de hand.
Mediamonkey geeft aan dat alle bestandnamen te lang zijn. Hetgeen ik héél raar vind. Organise mp3 heeft de hele avond, deze nacht en nog een stuk van de ochtend gedraaid. Met af en toe te klikken, maar de helft is al gedaan.
Probleempje : ineens viel het programma uit en als ik het opnieuw start, begint hij van vooraf aan. Ik heb geen zin weer 24 u te spenderen om dan te zien dat het weer uitvalt en ik nog nergens sta.
Met de hand is er geen beginnen aan.
Om echt gek van te worden, want dit weekend heb ik de player nodig voor een feestje. Ik zie me daar al staan zoeken de hele avond...

Weet iemand een manier/programma dat me wél kan helpen ?
 
probeer eens MusicBee

Bekijk bijlage 8044

Freeware: MusicBee

Muziekspeler
MusicBee speelt geen films af, alleen muziek.
Ook erg grote muziekverzamelingen vormen daarbij geen probleem.
Na de installatie kies je de taal (English) en een hoofdmap voor je muziek.
Je kunt de »Music Library« filteren op album, artiest of genre,..
of je gaat via »Computer« naar mappen op je pc of in je netwerk.
Via een filter laat je alleen specifieke mappen onder »Computer« weergeven.
Je kunt sowieso weergaven en vensterindeling wijzigen en met allerlei skins aanpassen.
Daarnaast toont MusicBee automatisch songteksten en artiestinformatie van Last.fm en andere bronnen.
Bij het afspelen kun je bijvoorbeeld de werking van de Shuffle-functie in detail aanpassen of de Auto-DJ vergelijkbare nummers laten zoeken en afspelen.
Veel geavanceerde mogelijkheden zitten verstopt onder de rechtermuisknop.
Via het menu »Tools« vind je verder uitgebreide mogelijkheden voor het bewerken van tags, rippen van cd’s en andere zaken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de files hiermee tenminste al min of meer geordend op de iomega mediaplayer gekregen.
ze heten nu wel allemaal dingen als 'chanconcelinediononnechangepas.mp3" ;) maar ze staan er op.
Ik kan ze nog hernoemen nu ze in de juiste map staan. Bedankt.
 
graag gedaan ...dan veronderstel ik dat hier een slotje op mag !.

je kan ze hernoemen tot chancon-celine-diononne.mp3
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan