muziek en meer opslagmedia

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik zoek de goude tip voor muziek op te slaan

mijn ervaring met usb opslagmedia ,dat hij stuk gaat ,niet meer werkt dus alles kwijt
 
Djtoetta,

is een beetje afhankelijk van wat je er wil mee doen en hoeveel gigabytes dit is.
als het vooral is om thuis te werken kan je een NAS in je netwerk plaatsen en 2 harde schijven (of ssd's) in een RAID 1 configuratie en zo heb je een redelijk veilig opzet.

als je het vooral wil gebruiken om mee te nemen is een usb harde schijf een oplossing.
Maar dan zou ik hier inderdaad zorgen voor een backup hetzij een versie die je thuis in je schuif laat liggen of een cloudoplossing.

Je kan ook altijd de combinatie van nas en usb schijf doen en dan de nas als backup gebruiken.

ik vrees dat de gouden tip niet bestaat, maar hoop hiermee toch al iets in een goeie richting te hebben gegeven.
 
Dan is een NAS zoals CTCS vermeld of een omgebouwde oude pc tot server de beste oplossing. Om het dataverlies tot een minimum te beperken is een RAID 1 configuratie een vereiste. Dit betekend twee harde schijven die elkaar spiegelen. Valt er één uit heb je de andere nog en zal je spoedig de defecte schijf moeten vervangen door een identieke schijf. Kies daarom een schijven van een goed merk die nog jaren leverbaar zijn. Het is af te raden om schijven van verschillende merken in een RAID opstelling te gebruiken.
Een tweedehands NAS van een goed merk zoals QNAP of Synology kan een goede optie zijn, maar koop altijd nieuwe schijven. Je weet nooit tweedehands wat de vorige eigenaar er mee gedaan heeft. En hij zal ze niet voor niets verkopen.
Voordeel van een NAS t.o.v. een server is het energie gebruik. Maar een NAS is meestal veel duurder dan een server die voor dit doel geschikt is.

Maar bij een eventuele brand is natuurlijk alles toch ook weg.

Daarom is een Cloud dienst een nog veiligere optie. Wel prijzig als je een enorme hoeveelheid data in de wolken wilt gaan zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan