Beeld Ms Paint verbind niet meer naar Paint 3D

Sinds dat het MS Paint noemt ipv Paint werkt dat icoontje 'Bewerken met Paint 3D' bovenaan niet meer.
Met Paint scan ik een hoes en stuur het meteen naar Paint 3D.
De app Scanner kan je ook gebruiken en opslaan als in Afbeeldingen als .png. Maar met Paint kan je scannen in een hogere aangepaste kwaliteit, na vergroting heb je dan een beter resultaat. Met Paint kan je ook die tussenstap maken, naar 'Afbeeldingen' als .png en hogere kwaliteit.
Bestaat er mss een oudere versie Paint of wordt die meteen geupdate omdat het een vast onderdeel is van W10?
 
Moet het MS Paint 3D zijn? Er zijn goeie handige gratis alternatieven.
(Moet bekennen ik nog nooit een van de m$ paint versies heb gebruikt.)

Faststone image viewer is een fotoviewer met ook een basic editor ingebouwd, ondersteund ook twain:
https://www.faststone.org
Gebruik ik dageljks om afbeeldingen te bekijken of zoeken en ook om met mijn AIO te scannen.
Wil ik snel ergens tekst bijzetten of een kadertje ronde doen om bv op PCTUTS iets te verduidelijken is meestal hiermee.
Ook heel handig, en goed resultaat, om het formaat te wijzigen. Als dat het hoofddoel is zou ik dit zeker eens testen.
Scannen + aanpassen in 1 programma... Geen doorsturen nodig. Tenzij je scanner WIA gebruikt, twijfel of dat ondersteund wordt maar mss ook wel een plugin voor?
Zelf gebruik ook hier weer enkel de PORTABLE versie, maar uiteraard zijn er ook installeer versies.

Gratis paint.net photo editor
https://github.com/paintdotnet/release/releases Hier kan je ook protable versies downloaden. Enkel uitpakken en installeren om bv eens te testen. Bevalt het niet? Map wissen en alles is weg, geen uninstall nodig.
Officiële website: https://www.getpaint.net
Er zijn veel plugins voor, ook om te scannen dacht ik.
(Ik gebruik het niet echt (meer) omdat voor wat complexere dingen ik nu een ander programma gebruik waar ik ook de geschiedenies e.d. mee kan opslaan om achteraf zonder kwaliteitsverslies makkelijk aanpassingen te kunnen doen. Maar PAINT.NET is sowieso een goeie lichtgewicht foto/afbeeldingen bewerker.)

En er zijn nog vele andere, zoals bv irfanview, wat ik eerst gebruikte om te sacnnen, maar ik vind faststone logischere qua bediening en sneltoetsen.
Ook handige batch bewerkingen mogelijk, om bv je hoesjes automatisch aan te passen.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren gewerkt met die FastStone 7.8. De afdeling scannen is zeer goed, 300 dpx en evtl hoger. De bewerker zelf heeft veel grijze inactieve tools staan. Er zit enkel fotocorrectie op zoals mijn Powerpoint 10.
Dus hier moet ik ook de ganse scan opslaan als .png in de map Afbeeldingen om verder bijsnijden te doen en te vergroten en zonder canvas. Zo slecht is mijn Paint 3D niet.
Veel prog's heb ik in de jaren zien veranderen van free naar pro en de volgende stappen. Voor free zou je naar Ubuntu moeten gaan.
 
Je wou wrs de scan editen nadat scan opende en dan daar die functies gebruiken? Heb ik nooit gebruikt. Je moet je werkwijze iets aanpassen.

Na scannen sla je die op, zie vb. (Dit is een foto maar ik had iets op scanner liggen dat ik eerst even gescand heb en getest, zelfde resulaat.)
Dan wordt die automatisch in FSViewer geopend. Vanaf dan heb je meer keuzes van waaruit kan je dan kaan gaan aanpassen, basisbewerking, formaat etc...
Eventueel ook een externe editor, bv Paint 3D, starten.
Alle opties zijn ook beschikbaar via menu's. In full screen mode met muis helemaal naar boven, rechts, onder, links gaan krijg je ook keuzes.
Of je het nu full screen hebt staan of de windows viewer met map en foto overzicht, dat keuzemenu kan je altijd openen. Voor de edit optie moet je wel de te bewerken foto in het preview venster open hebben, in voorbeeld rechts.
In het browservenster links krijg je enkel wat map opties, in het midden zie je (kleine) previews waar jen dan enkel een externe editor kan kiezen + nog wat opties.

In het rechter preview venster (kan je instellen waar je het wil hebben) krijg je dan alle opties ivm (basic) fotobewerking.
Op de preview rechts klikken > Edit > Draw Board (blauw), of externe editor, of kleuren, belichting, formaat of... aanpassen, of bv Paint 3D (> met extern programma) openen...
Eens je FSV gewend bent niet meer nodig, al die basisdingen vanuit 1 programma.
FSViewer_Draw_Board.png
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan