Status
Niet open voor verdere reacties.

G. Zwiers

Steunend lid
Vip Lid
Goedemiddag,
Sinds hedenmorgen krijg ik de volgende melding, wanneer ik MSOutlook wil starten om mijn berichten te lezen :
Kan Microsoft Office Outlook niet starten.
Kan het Outlook-venster niet openen.
Kan de set mappen niet openen.
De server is niet beschikbaar.
Neem contact op met de beheerder als deze situatie zich blijft voordoen.
Word en Excel functioneren naar behoren.
De (Outlook).pst-map is gewoon bereikbaar.
Nu ben ik redelijk vaardig op dit gebied, maar deze ken ik (nog) niet.
Iemand die hier een oplossing voor weet?
Met vriendelijke groet,
Gerard.
 
Snelste en eenvoudigste methode is om je Outlook profiel te verwijderen en terug aan te maken.
Let er wel op dat je IMAP gebruikt als communicatie protocol om je email te synchronizeren. Kopieer bij voorkeur je huidige datafolders (PST/OST locatie).
Indien je voordien POP gebruikt hebt, koppel dat die PST later terug aan je account. Kan je via Configuratie scherm (small icons) Mail (32bit) configureren allemaal.
 
Beste DDragon80,
Bedankt voor je snelle reactie.
Helaas kan ik MSOutlook niet opstarten, je ziet dan slechts de serie zinnetjes, die in mij eerste bericht staan.
Je ziet slechts een snelle flits met het MSOutlooklogo en dan direct een klein schermpje met de zinnetjes.
Met vriendelijke groet,
Gerard.
 
Dat heeft z'n werk gedaan, alleen ben ik nu al de voorgaande berichten kwijt, inkomend en uitgaand met de opgeslagen mappen, etc.. en mijn adresboek ook.
Ik hoop dat dat niet echt het geval is . . . . .
Heeft u daar nog de gouden tip voor?
Met vriendelijke groet,
Gerard.
 
In dat geval heb je vroeger (hopelijk nu nietmeer) Outlook geconfigureerd met POP(3) protocol. De kopy (of vorig origineel) van je PST bestand kan je koppelen aan je account in Outlook. Zelfde methode als de aanmaak voor nieuwe account, maar deze keer moet je in de data bestand tab gaan zoeken. Daar toevoegen kiezen en browsen naar de locatie van je vorige PST bestand. Normaal gaat dat zelfs nog op de originele locatie staan. Bij verwijderen van een Outlook profiel gaat die deze bestanden niet verwijderen. Of je verwijst naar de kopie van je vorig PST bestand (indien gemaakt).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan