Software MP3GAIN werkt niet meer op laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Verleden week gemerkt dat op mijn laptop MP3gain niet meer werkt. Ik heb het programma verwijderd.
Heb de nieuwste versie gedownload, maar er zit geen exe file meer in de download. Heb zelfs een portabele versie proberen te installeren maar die doet het ook niet.
Op mijn desktop, nog altijd versie 1.4.6, werk verder normaal.
Hoe krijg ik terug een werkende versie.
 
Heb de nieuwste versie gedownload, maar er zit geen exe file meer in de download.
Dan is het exe bestand blijkbaar door je virusscanner verwijderd.
Welke virusscanner gebruik jij, Mik?
Het bestand dat Qtex aanbiedt in post #2 heb ik laten scannen door VirusTotal. Dit was de uitslag: https://www.virustotal.com/gui/file...11684b85f8117ba3598667d92e2c5e07ced/detection

3 van de 68 virusscanners zien een bedreiging in dat bestand. Dat zijn deze scanners: SecureAge APEX, Bkav Pro en Cybereason.
De andere 65 scanners zien er geen bedreiging in.
 
Ik gebruik Malwarebytes. Maar deze heb ik afgezet. Defender staat off. Firewall staat off.....
Weet niet waar ik het moet zoeken. Ik heb hetzelfde bestand als Qtex. Kan het ook niet installeren.
Allerhande zaken worden tegengehouden door een scanner en weet niet waarvan.
Uitzetten.jpg

Raar maar waar, deze uitgeschakeld en de oude versie er opnieuw opgezet en werkt??????????????

Mijn Office 2010 werkt ook niet meer en nieuwe activatiesleutel van Gamivo werkt ook niet. Dan maar de 2019 er op gezet en sleutel van Alibaba werkt ook voor meter.
 
Laatst bewerkt:
MP3GAIN is dus weer geïnstalleerd en werkt weer. Dat is mooi.

Office 2010 werkt niet meer, schrijf je. Gebeurde er niets toen je een onderdeel van Office 2010 (bijv. Word) opende, of kreeg je een foutmelding?
Je hebt nu Office 2019 geïnstalleerd, schrijf je. Had je wel eerst Office 2010 verwijderd, voordat je 2019 erop zette?
En een sleutel van Alibaba??
 
MP3GAIN is dus weer geïnstalleerd en werkt weer. Dat is mooi.

Office 2010 werkt niet meer, schrijf je. Gebeurde er niets toen je een onderdeel van Office 2010 (bijv. Word) opende, of kreeg je een foutmelding?
Je hebt nu Office 2019 geïnstalleerd, schrijf je. Had je wel eerst Office 2010 verwijderd, voordat je 2019 erop zette?
En een sleutel van Alibaba??
Uiteraard Office 2010 eerst verwijderd. Sleutel Alibaba kan je aankopen. Heel goedkoop. Blijkbaar te goedkoop. Zou graag de 2010 blijven behouden. Die versie staat ook op mijn desktop. Eerst voor de 2010 sleutel gekocht bij Gavimo. Werkte niet. Kreeg melding dat het verkeerd was. Gemeld bij Gavimo. Nieuwe sleutel gekregen. Werkt ook niet. Gemeld terug bij Gavimo en geen reactie meer gekregen. Daarom de sleutel voor 2019 Gekocht bij Alibaba.
 
Toen jij destijds Office 2010 aanschafte zul je mogelijk een e-mail hebben gekregen waarin de licentiesleutel staat. Heb je al laten zoeken in je e-mails?
Wanneer ik software aanschaf, dan maak ik voor die software een aparte map aan, waarin ik het installatiebestand zet en de licentiesleutel. En natuurlijk maak ik daar ook een back-up van.

Office 2010 wordt niet meer ondersteund. Natuurlijk kun je het wel blijven gebruiken, zolang de software geactiveerd is, maar je krijgt geen beveiligingsupdates meer.
Jij hebt nu een goedkope sleutel voor Office 2019 aangeschaft via Alibaba. Tja, een echt legale versie van MS Office 2019 Home & Student kost € 149,-
Ik weet het, je komt ook versies tegen voor een paar tientjes, maar dat is een grijs gebied. Vaak zijn het bedrijfslicenties, die niet aan particulieren verkocht mogen worden volgens de licentievoorwaarden van Microsoft.
Je kunt zo'n goedkope sleutel natuurlijk aanschaffen. En je kunt daar pech of geluk mee hebben. Je hebt pech wanneer die sleutel niet geaccepteerd wordt. Je hebt geluk wanneer die wel geaccepteerd wordt, zodat Office daarmee geactiveerd wordt. Je kunt echter nooit weten hoe lang je van die goedkope sleutel kunt genieten. Soms een paar weken, soms een paar jaar. Dat is altijd afwachten.

Heb jij echt Microsoft Office nodig? Kun je misschien ook vooruit met LibreOffice of OpenOffice? Die zijn immers helemaal gratis.
 
Ja, bewaarde ook alles in mappen op pc. Bij een crash (zonder copy) was ik bijna alles verloren. Ben Office gewoon. Verlang ook niet méér dan de 2010. Enkel de basis, Excel, Word, Outlook, Powerpoint en een enkele keer Acces en daar houd het mee op. Dus vandaar. Kan wel nog op mijn desktop alles er mee. Maar als we in verlof gaan, neem ik meestal de laptop mee. Veel wordt er dan niet mee gedaan, maar komt regelmatig van pas.
Dus vandaar dat ik liefst een werkende versie van 2010 verkies.
 
In de basisversie (Home & Student) van Office 2010 zit alleen Word, Excel en PowerPoint. Geen Outlook. Geen Access.
Je moet dus al een meer uitgebreide versie hebben gehad van Office 2010.

Natuurlijk kun je gaan speuren naar een (goedkope?) licentiesleutel voor Office 2010, maar die sleutel moet dan wel bij de juiste versie van Office 2010 horen.
Zelf zou ik toch voor een nieuwere versie van MS Office gaan. Dat wil zeggen voor een versie die nog ondersteund wordt, zoals Office 2016 of Office 2019. Beide versies zullen beveiligingsupdates krijgen tot 14 oktober 2025.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan