Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze keer heb ik ook een vraag.
Het moederbord van mij laptop heeft het vorig jaar net voor Kerstmis begeven ongeveer 4 jaar oud.
In de winkels krijg ik antwoorden van de laptop moeten we opsturen
En dit kost zoveel enz.
Ondertussen ook op de site van HP en via hun site gevraagd naar een moederbord voor mijn laptop , ik wilde het moederbord zelf vervangen.


HP Pavilion g7-1270sb
Model g7-1270sb

Onmiddellijk melding garantie verstreken op de site.

Ik heb op antwoord moeten wachten tot begin deze maand en dit nadat ik verschillende mailtjes naar HP via hun site had gestuurd.
Melding garantie verstreken.
Je moet een moederbord bestellen via de winkel of je laptop opsturen met bijkomende kosten.
Ik heb mijn kleinzoon mijn oude laptop , Acer gegeven om spelletjes te spelen dat ding is 8 jaar en werkt nog perfect.

Is dit de service van HP ?
Wat kan ik nog doen om een moederbord zelf te bemachtigen ?
 
Een moerbord vervangen in laptop vraag veel kennis, het beste is dat je dit laat doen doen voor de fabrikant en er hang ook een prijskaartje aan vast. is het goedkope laptop geweest dan ben je beter dat je uw een nieuwe koopt.
 
Ik dank iedereen voor de reacties .
Ik wil er nog even vermelden dat het een dure HP was en dat die al na ongeveer 4 jaar zomaar kapot gegaan is
Ik weet nu welk merk ik moet kopen
Nogmaals bedankt
Ook PCTUTS bedankt
 
Ik heb voor deze laptop een service manual gevonden: http://www.hp.com/ctg/Manual/c02834058.pdf

Linkjes genoeg op Google om zo'n bordje ergens te bestellen voor een bedrag waar je geen nieuwe voor hebt.

Na 4 jaar hoort een moederbord als de laptop goed is onderhouden niet defect te gaan, maar natuurlijk heb je daar geen 4 jaar garantie op.
Vaak is het te warm worden van diverse onderdelen de oorzaak van het stuk gaan. Het warm worden komt meestal door stof.
 
Je hebt zakelijke laptops en laptops voor de normale consument. Ik zou persoonlijk nooit nog een laptop kopen voor consumenten gebruik. Die toestellen (hoe duur ze ook mogen zijn) worden gemaakt van minderwaardige componenten. Dit is geen persoonlijke mening maar een feit.

Welke zakelijke laptops zijn bijvoorbeeld wel zeer degelijk:
HP ProBook
Dell Latitude

Natuurlijk komt dit ook met een prijskaartje en moet je extra garantie/support kopen indien je meer dan de standaard 1 jaar wenst.
 
Hoe kan je die een beetje knap schoonmaken dan? Dan moet je de boel toch aardig open schroeven.

Klopt, op zich niet zo heel erg moeilijk als je er bekend mee bent. Tevens zijn voor nagenoeg alle laptops service manuals te vinden of te bestellen.
Ben je een beetje handig en niet bang om zoiets te doen, is dit een leuk en leerzaam klusje.
 
Sorry dat ik zo laat reageer , druk leven.
Ik zelf werk met een toren , beeldscherm enz oud maar goed systeem is er iets kapot je draait dat ding open en het is zo hersteld.
De laptop was voor tussendoor.
Mijn vrouw heeft rond de zelfde periode een Acer gekocht.
Mijn oude Acer aan mijn kleinzoon gegeven dat ding werkt nog perfect zo oud als het is.
De nieuwe HP open gemaakt geen stof te zien.
Dus mijn volgende wordt terug een Acer
Want HP verkoopt in mijn ogen een dure laptop met inwendig dubieus materiaal.
Zomaar tijdens gebruik kapot gaan , gaat er bij mij niet in en dat heb ik op de site van HP ook duidelijk gemaakt.
Hun antwoord was simpel garantie verstreken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan