moederbord conflict???

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo, zit al een geruime tijd met een probleem en zou het hier eens willen voorleggen. Mijn moederboard is ne abit kv 7 met een athlon proccesor 3000. Nu is het volgende probleem, daar ik maar met 512 ddr zit wou ik deze een beetje verzwaarderen. Heb 3 slots op mijn moederbord waarvan er 1 al bezet is met 512 . Ben na de winkel geweest en heb identiek dezelfde latten besteld zoals deze dat erin zit. 2 X 512 mb bij was met korting veel goedkoper dan 1 gb. Nu het probleem: wanneer ik deze 2 latten bij steek en zet de pc aan start deze op zonder probleem maar vanaf xp volledig opgestart is valt de pc uit en start deze terug op. Hel al 1 lat uitgehaald en opnieuw geprobeerd ook niets en dekel de 2 nieuwe latten ook niets dus zit ik hier nog altijd met 512 mb. Iemand die weet hoe dit komt????
 
ben je zeker dat de mhz goed zit. Wil zeggen zijn de nieuwe latten echt identiek. ddr 333 of 400 of,......

zet ze eens in een andere volgorde....als ze verschillen kan dat helpen.

heb dit ook gevonden DDR 400 Module Support
Supports up to 2GB of Single channel DIMM modules

Kijk nog even of je geheugenlatjes aan de eisen voldoen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
op de geheugenlatjes (de nieuwe) staat wel pc3200 en op die dat er al inzit niet, hoe kan ik nu zien of deze wel aan de eisen voldoen??? Wanneer ik ze apart insteek gaat het wel, bedoel daarmee als er 1 latje op het moederbord zit gaat het wel maar dit heeft geen nut daar ik dan nog met 512 mb ram blijf
 
everest getest maar wat moet ik dan juist naartoe kijken want met die nieuwe latten erin kan ik niet eens kijken aangezien hij dan heropstart
, het rare vind ik dat mijn bios ze aanvaar en bij het opstarten 1,5 giga ram geheugen aangeeft en als xp opgestart is de pc heropstart.

forrest , het jouwe snap ik half, ik heb al eens de latten verstoken toen hetzelfde probleem, enkel als ik 1 lat insteek werkt deze wel maar wat bedoel je met ddr dualchannel 1 latten kan ik dit ergens aan zien en waar zie ik in mijn boekje of dat ondersteund wordt kan je dit zien via de site van abit hier anders de link met mijn moederbord gegevens, misschien wordt je hier uit wijzer en kan je het mij eens zeggen want ik begin het beu te geraken en zal allecht als dit probleem niet opgelost geraakt een ander moederbord kopen

http://www.abit-usa.com/products/mb/products.php?categories=1&model=125
 
steek eens 1 nieuwe lat in en kijk wat everst zegt. Dan steek je terug de oude in en kijk je wat die bij deze zegt.

Bij everest kan het zien bij onderdeel computer en dan overzicht. Daar staa hij tss.
Bij overclock zie je ze ook staan bij spd geheugenmodules
 
Ik vroeg dit omdat dualchannel latten in dezelfde kleur slot moeten, maar dit is bij jouw dus niet van toepassing.
Ik heb bv 2 zwart en 2 blauw.
 
Heb eens gekeken op de site van Abit,daar staat het volgende:

DDR 400 Module Support
Supports up to 2GB of Single channel DIMM modules, delivering bandwidth of 3.2GB/sec.

Ik denk dat de PC boer je Dualchannel heeft meegegeven.
Dus teruggaan en inruilen voor Singlechannel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan