Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb dus bij b-news
newsbin.telenet.be staan
kan iemand me zeggen ofdat ik soms iets anders kan zetten daar , omdat hij altijd vastloopt, en niet verder wil
ik kan alleen maar een beetje werken met b-news en sommige dingen gaan direkt open maar lukt het niet bij a.b.ftn
die blokkeert altijd
graag een beetje uitleg
sorry als deze vraag al meermaals is gesteld
 
gebruik eens grabit in de plaats

vroeger gebruikte ik ook bomma-news

grabit is gewoon beter

en ivm newsbin.telenet.be

ja ik denk dat we er toch niet aan uit kunnen om payserver te nemen

ik betaal nu 69 € per jaar is toch het overwegen waard volgens mij

nooit meer bestanden te kort, enz

onbeperkte download
 
payserver of niet; de regels ivm copyright blijven hetzelfde hoor.
Een payserver is gewoon veel gemakkelijker en beter. De voordelen zijn dat je je posts altijd binnen krijgt, dat je ook oudere posts kan downloaden, dat er geen groepen geblokkeerd zijn en dat de snelheid gelijk (of toch bijna) is aan je max. downloadsnelheid. ;)
 
gebruik eens grabit in de plaats

vroeger gebruikte ik ook bomma-news

grabit is gewoon beter

en ivm newsbin.telenet.be

ja ik denk dat we er toch niet aan uit kunnen om payserver te nemen

ik betaal nu 69 € per jaar is toch het overwegen waard volgens mij

nooit meer bestanden te kort, enz

onbeperkte download

En bij welke payserver is dit dan , wat is de retentiedagen, enz...
 
ik heb dus bij b-news
newsbin.telenet.be staan
kan iemand me zeggen ofdat ik soms iets anders kan zetten daar , omdat hij altijd vastloopt, en niet verder wil
ik kan alleen maar een beetje werken met b-news en sommige dingen gaan direkt open maar lukt het niet bij a.b.ftn
die blokkeert altijd
graag een beetje uitleg
sorry als deze vraag al meermaals is gesteld

B-News is alleen bruikbaar bij nieuwsgroepen die maar weinig "article count" bevatten. Vooraleer u de headers van een nieuwsgroep wilt downloaden, kunt u best eens kijken hoeveel "article count" erin staan.
Zijn er dat meer dan pakweg 100.000, kunt u best GrabIt gebruiken, want B-News loopt gegarandeerd vast.
a.b.ftn bevat miljoenen "article count".
Het enige voordeel van B-News ten opzichte van GrabIt, is dat u de BN-Files niet meer moet decoderen en dat er, wat wel eens kan gebeuren met GrabIt, er geen gedownloade BN-Files meer verdwijnen.
 
B-News is alleen bruikbaar bij nieuwsgroepen die maar weinig "article count" bevatten. Vooraleer u de headers van een nieuwsgroep wilt downloaden, kunt u best eens kijken hoeveel "article count" erin staan.
Zijn er dat meer dan pakweg 100.000, kunt u best GrabIt gebruiken, want B-News loopt gegarandeerd vast.
a.b.ftn bevat miljoenen "article count".
Het enige voordeel van B-News ten opzichte van GrabIt, is dat u de BN-Files niet meer moet decoderen en dat er, wat wel eens kan gebeuren met GrabIt, er geen gedownloade BN-Files meer verdwijnen.


hoe vind ik die a.b.ftn dan bij grabit het is me gelukt hem te instaleren maar das alles tot hieer toe ik heb newsbin.telenet.be en daar he ik iets kunnen downloaden maar ik zie niet veel staan eigenlijk
 
nu klik je op het tabblad all groups zoek dan alt binaries ps rechtermuisknop subscribe .
zeker ab ftn niet ophalen of je bent meer dan 1gb download limiet kwijt.
grtjs
 
hoe vind ik die a.b.ftn dan bij grabit het is me gelukt hem te instaleren maar das alles tot hieer toe ik heb newsbin.telenet.be en daar he ik iets kunnen downloaden maar ik zie niet veel staan eigenlijk

Nadat u GrabIt hebt geïnstalleerd rechtsklikken in het linkervenster op "My GrabIt". Klik nu op "Add Server". In het venster dat nu verschijnt vult u het volgende in:

Bij "Profile name" bijvoorbeeld "Telenet".
Bij "Host name" "newsbin.telenet.be"
Bij "Port" indien er niets staat "119"
Bij "Maximum allowed connections" "2"
OK
Klik op het tabblad "Batch" en zet onderaan bij "Tread 1 en Tread 2" een vinkje. Bij Telenet kan men maar met 2 lijntjes downloaden.

De aanhalingstekens niet intypen.

Tabblad "All Groups (naam die u bij profile name hebt ingevuld)
Klik nu op "Refresh Grouplist"

Op het tabblad "Batch" verschijnt nu het cijfer "1"
Als dit cijfers verdwenen is, verschijnt er onder in de "Statusbalk":
"No jobs in queue"
Alle groepen die door Telenet worden aangeboden zijn nu opgehaald (ongeveer 29000).
Als er een groep bij is die u interesseert, klik er dan rechts op, kies "Subscribe". Nu komt deze groep aan de linkerkant te staan onder de servernaam. Om de groep zichtbaar te maken moet u wel op het "+" teken klikken. Klik nu rechts op deze groep en kies voor "Full Update".
Alle headers van deze groep worden nu opgehaald.
Onder het tabblad "Batch" kunt u het verloop volgen.
Als in de statusbalk terug het bericht "No jobs in queue" verschijnt zijn alle headers opgehaald. Klik nu op het tabblad "Articles" en nu kunt u de headers lezen.

Vooraleer te downloaden moet u nog het volgende doen:

Menubalk - Edit - Preferences - tabblad Folders
Kies hier de plaats waar u de gedownloade artikels wilt hebben.

In het tabblad "Articles" selecteerd u de items die u wilt downloaden, rechtsklikken "Grab selected article(s) to folder" selecteren en dan een naam voor de folder (map) opgeven in het vakje dat nu verschijnt.

Als het downloaden gedaan is, kunt u opvolgen in het tabblad Batch, opent u nu de folder die zich op de door u eerder opgegeven plaats bevindt. Daar staat dan uw download. Waarschijnlijk zult u deze nog moeten ontrarren.
 
ik gebruik deze server

<TABLE id=table_spec><TBODY><TR id=spechead><TH id=specprop vAlign=top align=left colSpan=3>TweakNews 10 Mb </TH></TR><TR><TH vAlign=top align=right rowSpan=10>10 Mbit €<BIG id=color>7.<SUP>95</SUP></BIG>
<SMALL>per maand</SMALL>
</TD>

<TD id=specprop>Abonnement</TD><TD id=specprop>TweakNews 10 Mb</TD></TR><TR><TD id=specprop>Snelheid</TD><TD id=specprop>10 Mbit</TD></TR><TR><TD id=specprop>Kosten per maand</TD><TD id=specprop>&euro 7,95</TD></TR><TR><TD id=specprop>Contract Periode</TD><TD id=specprop>Minimaal 1 maand</TD></TR><TR><TD id=specprop>Aansluitkosten</TD><TD id=specprop>geen</TD></TR><TR><TD id=specprop>Retentie</TD><TD id=specprop>50 dagen</TD></TR><TR><TD id=specprop>Newsgroepen</TD><TD id=specprop>alle actieve (>100.000)</TD></TR><TR><TD id=specprop>Opslag</TD><TD id=specprop>144 TB aan artikelen</TD></TR><TR><TD id=specprop>Threads</TD><TD id=specprop>4 threads van 2,5 Mbit/sec</TD></TR><TR><TD id=specprop>Extra</TD><TD id=specprop>gratis proefaccount van 10 dagen
bij jaarbetaling zijn de kosten € 69.<SUP><SMALL>95</SMALL></SUP> per jaar
</TD></TR><TR><TD align=right colSpan=3>
Klik hier voor een gratis proef account
</TD></TR></TBODY></TABLE>
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan