mijn printer scannen doet het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

aad.dekker

Gast
Ik heb de printer photosmart HP B109n-z.Mijn scannen doet het niet meer .ook de hoeveelheid inkt kan ik niet meer zien.
Hp solution Center.
.Heeft iemand een suggestie om dit probleem met mij op te lossen. vr. gr. aad dekker
 
als eens een herstelpunt terug gezet ....

indien het terug zetten van een herstelpunt niet helpt...
adviseer ik om eerst al de drivers van jouw hp printer te verwijderen ....
zijn deze dan verwijderdt doe je eerst een herstart van je systeem..
daarna haal je de nieuwste volledige driver installatie op

je plaats deze bijv op je buraeublad...je ontkoppel de printer van je systeem ..
en je installeerd de driver ...je sluit pas de printer aan als dit gevraagdt word
 
Alle software en drivers de-installeren en helemaal opnieuw beginnen wil wel eens helpen.

Zorg dat de printer niet is aangesloten als je alles opnieuw ga installeren. Soms komt er halverwege het installeren de vraag om de printer aan te sluiten en soms ook niet. Dit verschilt per merk en type printer.
 
Hij doet wel printen en copieren maar scannen doet hij niet.
Voeding is goed kabeltje is niet defect.
Ook niet vuil .
vr gr aad dekker
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hij doet wel printen en copieren maar scannen doet hij niet.

Ik hoop dat dit de juiste oplossing is, want het is een bekend probleem bij HP al in één apparaten.
Misschien best dit afdrukken , want je moet je beveiligingssoftware uitschakelen, en zonder beveiligingssoftware is het gevaarlijk om op internet te gaan.
1. schakel tijdelijk je beveiligingssoftware uit.
2. Breng het installatie schijfje van het apparaat in de cd/dvd lezer. Het apparaat mag niet aangesloten zijn.
Voer het setup bestand uit, en voer de bewerking uit software voor het apparaat verwijderen.
Bij het verwijderen zul je na een tijdje te zien krijgen om de software volledig te kunnen verwijderen, sluit het apparaat aan. Dan mag je het apparaat aansluiten.
Als de software voor het apparaat verwijdert is, verwijder je alle mappen van HP die je vind.
Er is ook ergens op je C:Schijf een tmp map van HP die staat niet in C:\program files maar in C:\
Verwijder die map.
Maak onmiddelijk de prullenbak leeg.
Herstart de computer
Voer terug het setup bestand om het apparaat te installeren. Hier mag ook het apparaat niet aangesloten zijn. Er zal tijdens de installatie gevraagd worden om het apparaat aan te sluiten. (Beveiligingssoftware moet hier ook uitgeschakeld ziijn.)
Als de software geïnstalleerd is, mag je de beveiliging terug inschakelen.
Laat je iets horen of de scanner nu wel werkt.
 
Ik heb de software verwijderd enz wat er op de e mail stond.Bij het installeren werd printer goed geinstalleerd.Echter kreeg ik product wordt gecontrolleerd maar hij bleef oneindig zoeken dus daarna heb ik pc weer opnieuw gestart.Dus veel wijzer ben ik niet geworden.Scannen via de printer ging ook niet.ik heb iets gevonden via map printers buro blad.links onderin printer aangeklikt.Printer rechts aanklikken daarna zie je start scan.Dat heb ik gedaan en krijg daarna zoeken.Het document ligt da al in de printer.De printer gaat dan scannen via de printer.de scan komt dan wat ik aangegeven hebt documenten.en klikt dit aan dan komt het document in mijn documentten.aanklikken en dan kom ik event in picasa en kan event dit uit printen.In ieder geval kan ik scannen.Alleen mijn ikt kan ik nog niet met solution center zien.Dat vind ik wel jammer.In iesder geval voor het mee denken van mijn probleem.vr.gr aad dekker
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan