Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik krijg sinds gisteren avond via Tune-up de volgende melding:

Microsoft Teredo Tunneling adapter werkt niet

Via apparatenbeheer gekeken naar de eigenschappen: Apparaat start niet op.

Ik heb geen flauw idee wat dit zou kunnen zijn. Via google heeft dat te maken met IPV4 en IPV 6 (?????)
Eeerlijk gezgd ik had er nog nooit van gehoord.

Kent iemand deze foutmelding en wat zou de oplossing kunnen zijn.

Alvast bedankt.
 
Geraak je hier verder mee?:
If you are still facing the issue, then you may try to uninstall and reinstall the latest version of network adapter driver.

a. Click Start. In the Start Search box type "devmgmt.msc" and press Enter.

b. Expand "Network Adapters", double-click on the entry of the network device.

c. Click the tab "Driver", click "Uninstall".

d. Click Start. In the Start Search box type "appwiz.cpl" and press Enter.

e. Remove the entries related to the network adapter.

1. Alternatively, you can go to the computer or the device Manufacturer’s website to download the latest driver for your Network Adapter and install it.

Method 2;

I would also suggest you to update the drivers and check.
Update a driver for hardware that isn't working properly
http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/Update-a-driver-for-hardware-that-isnt-working-properly

For more information refer the link
Description of Code 10-related errors that Device Manager generates in Windows-based computers
Fix: "This device cannot start" Code 10 error in Device Manager in Windows
 
Microsoft Teredo Tunneling adapter is een netwerkadapter die een bepaald protocol levert (Teredo Tunneling) om IPv4 met IPv6 te laten communiceren. Binnen een IPv4 netwerk gaat deze adapter niet zo snel gebruikt worden. Microsoft heeft daarentegen wel enkele technologiën die dit protocol zouden kunnen gebruiken, zoals Microsoft Direct Access.
De kans is daarom ook vrij klein dat je snel in de problemen komt omwille van dit probleem. Daarentegen is het altijd netjes als je die problemen kan vermijden. Tip van Wawa volgen en de adapter opnieuw installeren.
Of kijk ook eens in het Windows logboek of je geen betere beschrijving of oorzaak van het probleem vind.
 
Ik heb eens in de logboeken gekeken maar kan niets terug vinden wat op deze fout betrekking heeft.Ik ondervind momenteel geen problemen maar wil toch iets gaan zoeken om het op te lossen.
Step By Step Guide To Install Microsoft Teredo Tunnel Adapter

Ben naar register editor gegaan :HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CURRENTCONTROLSET\SERVICES\TCPIP6\PARAMETERS
dan : In the right pane, right click Disabled Components and select Edit. Set the DWord value to 0.

En dat lukt me niet.;snap niet goed wat ze hier bedoelen...

Ik weet niet hoe ik de DWord value moet veranderen. Zoie nergesn DISABLED Components staan al sik op rechtermuis klik.

Zal blijven uitzoeken...alle hulp is welkom
Alvast bedankt.
 
Kijk uit met waarden veranderen in het register. Maak altijd eerst een Backup, zodat deze terug te zetten is.

Maar een antwoord op jouw vraag. Lees deze zin: Disabled Components and select Edit. Set the DWord value to 0.

Hier staat dus als je de waarde naar 0 veranderd dat deze dan disabled is.
Als de waarde 1 is, zal deze enabled zijn en zal je moeten veranderen naar 0
 
Ik heb even snel een printscreen gemaakt van een willekeurige registervermelding bij mij op de pc
=====================================================================

Dword.jpg
 
als ik op rechtermuis klik bij parametes zie ik dit niet staan.
welke versie windows 7 gebruik jij wellicht dat Lana de Ultimate gebruikt ....
wat je zou kunnen proberen is in het rechterveld onder de " parameters " een register vermelding aanmaken met de naam "" Disabled Components "" en deze geef je dan de waarde 1
daarna herstart je je systeem en wacht je af of je deze melding nog te zien krijgt !*waarschijnlijk niet meer !
 
8e Maak daar eens een printscreen van en plaats deze eens hier. Mogelijk is hier de fout dan toch wel. Enable / Disable zou in dit geval een 1 of een 0 moeten zijn.

8e is omgerekend in een heximaal getal 10001110
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan