Microsoft schrapt .doc-extensie in Outlook 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Persoonlijk begrijp ik zo'n beslissing niet.
Mijn mening is dat Microsoft hier een vergissing maakt.
Ongeveer ruim 50% van de Hollandse bedrijven gebruikt nog Office 2003 en zal dit gezien de huidige resessie voorlopig blijven gebruiken. Er zijn belangrijkere investeringen te doen dan nieuwe Office pakketten met Licentie aan te schaffen.



Met de komst van Outlook 2013 verdwijnen de bestandsformaten .doc en .xls. Bestanden met deze extensies waren de standaard voor Office 97 tot en met Office 2003. Ze zullen niet langer worden ondersteund door Microsoft.
Microsoft heeft besloten om de nog steeds gebruikte bestandsformaten .doc en .xls te laten verdwijnen. In Outlook 2013, dat in het eerste kwartaal van 2013 moet uitkomen, zullen ze niet meer ondersteund worden.
Volgens Microsoft worden de oude bestandsformaten van Word en Excel niet meer door de massa gebruikt. Ook de importeerfunctie van .doc- en .xls-bestanden verdwijnt in de nieuwe Office-versie.
De oude bestandsformaten van Office worden vanaf Outlook 2013
geheel vervangen door de formaten .docx en xlsx. CSV-bestanden en PST-bestanden blijven wel ondersteund in de nieuwe versie, die onderdeel uitmaakt van Office 2013.



Bron: PCM
 
Komen ze nog wel op terug. Doet me denken aan de Public Folders in Exchange. Die gingen ze ook even snel in de vergeethoek duwen. Echter was de vraag om deftige ondersteuning hierop zo groot, dat ze het in een volgende Service Pack terug opgewaardeerd hadden.
 
Ja dat was er ook zo één.
Leuk achter een bureautafel op een kantoor met een vet salaris verzonnen, maar in de praktijk werkt zoiets niet.
 
Ja dat was er ook zo één.
Leuk achter een bureautafel op een kantoor met een vet salaris verzonnen, maar in de praktijk werkt zoiets niet.

Iets wat mooi aangebracht werd, is goed voor het salaris. Of het nu werkt of niet. Je moet de indruk wekken dat er veel over nagedacht werd. Als je dan de juiste functie hebt, is het een mooie bonus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan