Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb nu twee laptops
ik heb op beide microsoft outlook staan en heb op beide 2 accounts. Mijn account en die van mijn vrouw
Op de ene laptop komt alles toe(laptop 1)
Op de andere komen slecht enkele mails toe bij het account van mijn vrouw (laptop 2)
Dus op laptop 1 kan ik alle mails ontvangen op het account van mijn vrouw op laptop 2 maar enkele
hoe kan dat of wat kan ik doen dat alle mails kunnen ontvangen worden op laptop 2

heb al op laptop 2 beide accounts verwijderd en enkel die van mijn vrouw geinstalleerd maar dat helpt dus ook niet
ben een beetjte ten eind raad
 
Die twee accounts zijn dit aliassen of twee aparte accounts.
alias:een andere naamgeving v/d eerste, maar 100% identiek (zelfde eigenschappen,login,...) !
 
Dit heeft te maken met het email protocol dat gebruikt wordt. POP3. Emails bedoeld voor jou account (en dat van je vrouw), worden afgeleverd aan de mailserver van je ISP. Met het POP3 protocol ga je de mails van die email server afhalen en op jou email client plaatsen. Dit wilt zeggen dat die emails nietmeer op die mailserver aanwezig zijn. Dus als je met een andere email client die emails wilt gaan "afhalen", gaat hij die emails nietmeer vinden.

Oplossing; Gebruik op 1 computer de optie om de emails op de server te laten staan, op de andere mag je die optie dan best niet gebruiken. Hierdoor zal hij die mails wel terug kunnen afhalen op die andere computer. Voorwaarde is wel dat je eerst de emails opvraagd met die 1ste computer en als laatste met die 2de.
Als je beide instelt om de emails te laten staan loopt je account vol bij je ISP. En kan het zijn dat je client op een dag al die emails alsnog terug binnenghaald wegens een synchronisatiefout ...
 
Volgens mij maakt Mister V gebruik van aliassen
twee e-mail adressen , maar gekoppeld aan één e-mail account.
Als er twee accounts zijn, kan de ene de ander zijn e-mails niet ophalen op de server van telenet.
 
Volgens mij maakt Mister V gebruik van aliassen
twee e-mail adressen , maar gekoppeld aan één e-mail account.
Als er twee accounts zijn, kan de ene de ander zijn e-mails niet ophalen op de server van telenet.

Betwijfel ik sterk. Dan heb je geen verschillende login gegevens zoals Mister V vermeld wel te hebben.
 
Dit heeft te maken met het email protocol dat gebruikt wordt. POP3. Emails bedoeld voor jou account (en dat van je vrouw), worden afgeleverd aan de mailserver van je ISP. Met het POP3 protocol ga je de mails van die email server afhalen en op jou email client plaatsen. Dit wilt zeggen dat die emails nietmeer op die mailserver aanwezig zijn. Dus als je met een andere email client die emails wilt gaan "afhalen", gaat hij die emails nietmeer vinden.

Klopt niet. Als je een nieuwe account krijgt van Telenet, wordt die maar opgehaald op de computer waar je ook met dat account naar verwijst.
Ik heb een account gemaakt voor de zoon van mijn broer met mijn telenet. Hij krijgt zijn berichten en ik krijg enkel die van mij.
Dus vermoedelijk zal hij wel werken met alliassen.
 
Klopt niet. Als je een nieuwe account krijgt van Telenet, wordt die maar opgehaald op de computer waar je ook met dat account naar verwijst.
Ik heb een account gemaakt voor de zoon van mijn broer met mijn telenet. Hij krijgt zijn berichten en ik krijg enkel die van mij.
Dus vermoedelijk zal hij wel werken met alliassen.
Bedoelde ik ook. Ik heb me blijkbaar niet helemaal correct uitgedrukt zie ik net. Maar het is inderdaad zo dat die emails gescheiden blijven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan