Status
Niet open voor verdere reacties.
De Microsoft Office Picture Manager is vastgemaakt aan het Menu Start.

Als ik -via een rechtsklik- een afbeelding wil openen met dit programma staat het niet in de lijst met programma's, ook niet bij "Overige programma's", en ook is het nergens te vinden via "Bladeren". Ik heb geprobeerd alle bestandstypen te koppelen aan de Microsoft Office Picture Manager, en dat lukt ook, maar ook dan is het programma nergens te vinden in het "Openen met"-menu.

Op mijn computer staat het programma "openwithview", maar ook daar staat de Microsoft Office Picture Manager niet in de lijst.

Hoe krijg ik dit programma in het "Openen met"-menu?
 
om dit programma toe te voegen aan het menu " openen met " dien je in het register zelf een aanpassing te doen !
**waarschuwing : maak voor alle zekerheid een backup aan !

wil jij deze aanpassing aanbrengen in het register dan dien je naar ...HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Windows \CurrentVersion \ Explorer \ FileExts\....heb je deze laatste FileExts geopend dan zie je de aan te passen extentie's klik de gewenste extentie aan en je zie vervolgens de map "OpenWithList " ... deze klik je aan en in het rechterveld zie je dan welk programma er is toegewezen ...
* hier laat ik je als voorbeeld de extentie jpg zien en ook het programma waarmee deze geopend word ... daar ik MS Office niet gebruik kan ik je niet laten zien dat dit kan veranderd worden naar MOPM.

Ashampoo_Snap_2016.05.17_18h12m47s_001_.jpg
*neem er nota van dat dit maar ter voorbeeld is en ik dus niet weet welke extentie jij dient aan te passen !
ook het werken of het aanpassen in of van het register is volledig op eigen risico !
 
Hallo Qtex,

Als ik het pad volg wat u aanwees (dank daarvoor) zie ik eigenlijk precies wat ik ook zie als ik het programma "openwithview" open: het zijn de bestaande koppelingen.

Maar, hoe kan ik nu het programma Office Picture Manager toevoegen (?), want dat staat er dus niet bij.
 
aangezien ik niets gebruikt van Office kan ik je helaas niet verder helpen hiermee ..
*we gaan er hier dan ook van uit dat je een volwaardige Office gebruikt en niet het starter's pakket ..m.a.w. indien jij dus de volwaardige Office gebruikt dan zou je ook de Picture Manager vermeld moeten zien in de map op de C
 
Wat ik gebruik is Office Starter 2010. Voor mij is dat een volwaardig programma, meegeleverd met Windows 7, dus geen proefversie of zo. De Picture Manager maakt er gewoon deel van uit en ik kan het programma ook gewoon gebruiken, alleen kan ik het niet openen met een rechtsklik vanuit een afbeelding.

In het programma kun je afbeeldingsbestandstypen koppelen en ik begrijp niet waarom dit dan niet in het register terecht komt.
 
Hallo Cottenier-Arnold,

De Picture Manager zit dus reeds in mijn Office. In de probleemomschrijving vermeldde ik dat het vastgemaakt is aan mijn Menu Start. Ik kan het gewoon openen.
 
is jammer : ik heb dus Office 2016 en dus geen Picture Manager ...kan dus ook niet testen..
ik ga nu de door mij opgegeven oplossing om alsnog Picture Manager te installeren gebruiken en dan testen , ik hou je op de hoogte.
 
Het leuke van Office Starter 2010 is dat je via 'Programma's en Onderdelen' kunt kiezen tussen 'Verwijderen' en 'Wijzigen'.

Als je kiest voor 'Wijzigen' vindt er een reparatie plaats: terug naar de standaardinstellingen. Dat heb ik nu gedaan, maar helaas, het maakt geen verschil.
 
zojuist Picture Manager geïnstalleerd vanuit een Office 2007 versie en alles werkt , ik kan gewoon rechts klikken op een foto en kiezen om te openen met Picture Manager...
mag ik iets vragen : welke versie van Windows gebruik je ? en waarom wil je persé deze Picture Manager gebruiken ?
ik gebruik tot mijn volle 100 % tevredenheid volgend programma ( èn in NL ) : http://www.faststone.org/FSViewerDownload.htm ....

maar als je echt de PM wilt gebruiken laat het me dan weten dan zoek ik verder naar een oplossing ;) ....maar zal voor vanavond zijn !
 
Hallo Arnold,

Fast Stone gebruik ik ook reeds, met name om rode ogen te verwijderen. Het is ook niet dat ik per se de Picture Manager wil gebruiken, maar ik vond de Autocorrect functie altijd erg handig (1-klik optimalisatie). Dat is feitelijk wat ik zoek: een (gratis) foto-programma met een goede en handige 1-klik optimalisatie. Ik heb ook Ashampoo Photo Commander, maar daar geeft de optimalisatie meestal eerder een verslechtering dan een verbetering.

Heel goed was Simply Good Pictures, maar dat was een Giveawayoftheday, die ik met mijn recente nieuwe Windows installatie ben kwijtgeraakt.

Samengevat: het is geen probleem van levensbelang.
 
ook ik heb hier juist op een virtuele Windows 10 de office picture manager geinstalleerd via de link eerder door Arnold meegedeeld ...
ook hier werkt deze probleemloos en staat deze ook in het menu " openen met "

hier onder een paar foto's

Ashampoo_Snap_2016.05.18_15h23m20s_001_.jpg

Ashampoo_Snap_2016.05.18_15h32m17s_002_.png

Ashampoo_Snap_2016.05.18_16h05m55s_004_.jpg

Ashampoo_Snap_2016.05.18_15h46m11s_003_.jpg

**ik wil hier nog eens duidelijk maken dat ik helemaal geen Microsoft Office ingebruik heb en dat het installeren van de Office Picture Manager via de link meegedeeld door Arnold probleemloos verliep ...men dient wel de werkwijze te volgen en de geavanceerde installatie methode te selecteren om vervolgens al de andere modulles uit te vinken en om enkel de picture manager te installeren !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan