Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo iedereen,

Ik heb volgend probleem:
Ik heb een excel-map gemaakt met daarin een overzicht van verschillende gegevens (naam, adres, telefoonnummer, uit te voeren opdracht...). Ik werk met een filter om een bepaald record gemakkelijk terug te vinden.
Nu heb ik ook een ander excel-document gemaakt dat ik wil koppelen aan de algemene overzichtslijst. Het tweede document bevat telkens de gegevens van 1 record uit het eerste document, maar dan overzichtelijker weergegeven.
Mijn vraag: hoe koppel ik deze documenten? Ik heb al geprobeerd met een hyperlink: je selecteert een rij gegevens, drukt op de hyperlink-knop (die het 2de exceldocument opent), maar dan geeft hij telkens de gegevens uit rij1...

Iemand die me kan helpen?
 
Charlotte dit is mijn emailadres dat communiceert wat beter..

Moderator Notice: email adressen deel je beter per pb mee aan een ander ..tenzei je absoluut onder gespamt wilt worden .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt in het bestand individueel in de cel met het opdrachtnummer kiezen voor gegevensvalidatie en bij toestaan kiezen voor lijst. In de bron verwijs je dan naar bestand overzicht kolom A.
Je krijgt dan een drop-down lijst met de beschikbare ordernummers waar je uit kunt kiezen. Je kunt vervolgens via verticaal zoeken de overige gegevens die bij dat ordernummer horen overnemen.
Waarom voeg je overigens de bestanden niet samen op 2 tabbladen?
 
Je kunt in het bestand individueel in de cel met het opdrachtnummer kiezen voor gegevensvalidatie en bij toestaan kiezen voor lijst. In de bron verwijs je dan naar bestand overzicht kolom A.
Je krijgt dan een drop-down lijst met de beschikbare ordernummers waar je uit kunt kiezen. Je kunt vervolgens via verticaal zoeken de overige gegevens die bij dat ordernummer horen overnemen.
Waarom voeg je overigens de bestanden niet samen op 2 tabbladen?

Ik heb de bestanden in dezelfde werkmap gezet, maar in 2 verschillende tabbladen. Ik heb ook eens toegepast wat je zei (drop-downlijst maken), maar als ik dan de formule met verticaal zoeken ingeef, dan loopt het mis. Moet je iets speciaals ingeven omdat je je gegevens op een ander tabblad zoekt en niet in hetzelfde tabblad?

grtz!
 
Zie bijgevoegd voorbeeld, ik zou bij voorkeur 2 tabbladen gebruiken. Verschillende bestanden kan ook als die door bijvoorbeeld verschillende personen worden beheerd of op verschillende computers in het netwerk staan.
 

Bijlagen

  • Individueel .zip
    10 KB · Weergaven: 156
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan