Audio microfoonproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gibsonmil

Steunend lid
Vip Lid
Om de een of andere reden kon ik sedert vorige week geen opnames meer doen met Audacity ! De 'normale' instellingen MME/stereo-mix/speakers waren nochtans ongewijzigd !?
Op het internet vond ik een tip hierover om hiervoor de "privacyinstellingen" van de microfoon aan te passen. Deze 'toegang voor Apps' stond op mijn laptop uit en wanneer ik die via "wijzigen" aanzette werkte alles terug normaal !?… voor een minuutje of zo, want na enkele tijd tijdens de (test)opname kreeg ik plotseling in de oordopjes (speakers) een enorme pieptoon te horen die direct te zien was in de wave van de opname !
De enige manier om die fluittoon uit te zetten was terug de 'toegang' te blokkeren !

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen ?
Alle tips zijn welkom met dank bij voorbaat natuurlijk.
Miele
 
Op welke device staat de input ?

Die fluittoon is waarschijnlijk een interne rondzinger of loop in het signaal. ( De output gaat dan weer naar de input en die weer naar de output en dat weer naar de input enz. enz.)

Waar heeft u de privacyinstellingen van de microfoon aanpassen gevonden binnen Audacity, want dat is voor mij even een nieuwe.
 
dit vond ik op het audacity-forum:
Windows 10 April 2018 Update resulting microphone problems

For some users Windows 10 is now blocking Audacity from using the microphone, on the basis of privacy settings.

After upgrading to version 1803, a small number of users have been reporting that the microphone is getting detected, but it doesn't pick up any sound.

In order to get around this issue, Microsoft recommends that you need to enable the microphone in your Privacy settings using these steps:


  1. Open Settings
  2. Click on Privacy
  3. Click on Microphone
  4. Turn on the Allow apps to access your microphone toggle switch.
 
Vaag, hier werkt Audacity op dit moment zonder problemen onder de nieuwste versie Windows met alle inputs ( ook de Mic input ) van mijn externe geluidskaart.
De Mic input gebruik ik eigenlijk nooit, dus kan ik niet oordelen of deze altijd gewerkt heeft met de laatste versies.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan