Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb windows 8.1


Ik krijg steeds

als ik pc opstart de melding zie foto hieronder

Knipsel.PNG

weet iemand hoe ik deze melding kan oplossen
 
Grominet bedoeld dat " Conduit" een besmetting is ...waarschijnlijk werd deze ook verwijderd door malwarebijtes en is enkel een register vermelding achter gebleven daarom dat er gevraagd word om een RSIT log te plaatsen ..
dankzij dit RSIT log kan er nagegaan worden welke Windows onderdelen gebruikt worden om malware helpen te verspreiden ..

Random's System Information Tool
afkorting : (RSIT)
 
Dag djtoetta,

Ik heb je topic verplaatst naar de malwaresectie.

Download RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureablad op.
Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een kladblok bestand genaamd "Log" geopend.
  • Plaats de inhoud hiervan in het volgende bericht.
 
Wat me hier direct al opvalt is dat je 2 virusscanners gebruikt: MacAffee en Avast.
Dit kan alvast heel wat problemen veroorzaken.
Ga naar je Configuratiescherm--Programma's verwijderen en verwijder daar MacAffee.
Herstart hierna je computer.


Heb jij gisterenavond gebruik gemaakt van de tool Zoek.exe? (2014-02-08 22:09:46 ----D---- C:\zoek_backup)
Alvorens we verder gaan had ik graag wat meer info gekregen.
Ben je reeds geholpen op een ander forum? Zo ja, post dan eens de link naar dat topic zodat ik kan kijken wat er reeds uitgevoerd werd.
Als het op eigen initiatief was (hopelijk niet), post dan het log van Zoek eens. (Vind je op de C-Schijf)
 
Heb jij gisterenavond gebruik gemaakt van de tool Zoek.exe? (2014-02-08 22:09:46 ----D---- C:\zoek_backup)
Alvorens we verder gaan had ik graag wat meer info gekregen.

Ja klopt ik typte het bij google en kwam daar terecht met deze info van iemand anders
ik kan die door sturen ?
je de zoek.exe programma naar je prive bericht vanavond

Als het op eigen initiatief was (hopelijk niet), post dan het log van Zoek eens. (Vind je op de C-Schijf)
ja zal ook vanavond kijken als ik het vind
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is ten zeerste af te raden om dergelijke tools op eigen houtje te gebruiken!
Zeker een tool zoals Zoek waarbij er telkens een specifieke fix wordt aangemaakt die uniek is voor die gebruiker.

Plaats de link van die topic van waar je Zoek gebruikt hebt hier eens en plaats eveneens je Zoek log erbij.
Dan zien we wel verder.

Ondertussen mag je wel al die McAffee verwijderen. ;)

Update: Indien je in je programmalijst AVG nog ziet staan, mag je ook deze verwijderen.
 
Update: Indien je in je programmalijst AVG nog ziet staan, mag je ook deze verwijderen

waar vind ik dat

melding zag ik nog naar McAffee verwijderen en opnieuw starten
 
Zoek.exe v5.0.0.0 Updated 07-February-2014
Tool run by djtoetta on za 08-02-2014 at 22:12:51,41.
Microsoft Windows 8.1 6.3.9600 x64
Running in: Normal Mode Internet Access Detected
Launched: C:\Users\djtoetta\Downloads\zoek\zoek.exe [Scan all users] [Script inserted]

==== System Restore Info ======================

8-2-2014 22:15:19 Zoek.exe System Restore Point Created Succesfully.

dat is de enige
 
De tool heeft duidelijk niets gedaan.
We zullen het eventjes correct doen ;)

Verwijder eerst Zoek van je computer (indien je deze nog zou hebben).


Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe

Download
51a612a8b27e2-Zoek.png
Zoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie).
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Code:
C:\WINDOWS\tasks\AmiUpdXp.job;f
C:\WINDOWS\tasks\ParetoLogic Registration3.job;f
C:\WINDOWS\tasks\ParetoLogic Update Version3.job;f
C:\WINDOWS\tasks\PC Health Advisor Defrag.job;f
C:\WINDOWS\tasks\PC Health Advisor.job;f
C:\Users\djtoetta\AppData\Roaming\DriverCure;fs
C:\Users\djtoetta\AppData\Roaming\ParetoLogic;fs
C:\ProgramData\ParetoLogic;fs
C:\Program Files (x86)\ParetoLogic;fs
C:\Users\djtoetta\AppData\Roaming\DVDVideoSoftIEHelpers;fs
C:\Program Files (x86)\DVDVideoSoft;fs
C:\Users\djtoetta\AppData\Roaming\DVDVideoSoft;fs
C:\ProgramData\Avg7;fs
C:\Program Files (x86)\predm;fs
C:\Program Files (x86)\Cling Clang;fs
C:\Program Files (x86)\Mobogenie;fs
C:\Program Files (x86)\Conduit;fs
C:\ProgramData\Conduit;fs
C:\Program Files (x86)\AVG;fs
C:\Users\djtoetta\AppData\Roaming\TuneUp Software;fs
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
"fst_nl_23"=-;r64
firefoxlook;
chromelook;
emptyclsid;
emptyfolderscheck;delete
startupall; 
filesrcm;
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan