Windows 10 Master Boot record

Status
Niet open voor verdere reacties.

albert.1946

Steunend lid
Vip Lid
Beste

Door een onhandige handeling is er een probleem met de MBR ontstaan ( master boot record)

Ik kan de PC niet meer opstarten !!
Hoe kan ik met behulp van een recovery schijf ( iso bestand) de MBR herstellen ?

Windows10 versie 2004

Alvast mijn dank

Albert
 
Als ik naar die site ga krijg ik het volgende te zien van mijn AV
 

Bijlagen

  • Naamloos.png
    Naamloos.png
    21.7 KB · Weergaven: 64
Dit lijkt me géén echte viruswarning overigens, maar een poging om je te verleiden tot een aankoop van licentie op AVAST.
Weg daarmee zou ik zeggen : gebruik gewoon Defender !
 
Dit lijkt me géén echte viruswarning overigens, maar een poging om je te verleiden tot een aankoop van licentie op AVAST.
Weg daarmee zou ik zeggen : gebruik gewoon Defender !
Een poging om een licentie te verkopen zal het niet zijn want ik gebruik Avast Premium security.

Eens zoeken op url:blacklist
Dit heb ik gevonden op het internet:

The Web Shield in Avast Antivirus monitors your Internet activity and blocks URLs of known dangerous sites before your computer loads them. This prevents any risk of infection from these sites. A malicious URL warning will usually interrupt you a single time, and then go away. If Avast continually displays the same warning, take steps to ensure that your system is not already compromised and double-check your Internet activity.
 
Het lijkt mij een false positive van Avast.
Ik heb die website laten onderzoeken door Virustotal. Klik op de volgende link om het resultaat te zien: https://www.virustotal.com/gui/url/...4542aae39043d0cc4438e04cab8ef9acaf8/detection

Alhoewel... er staat onderaan wel een zeer verdachte advertentie: “Bitcoin is rising. Get your free bitcoin here.”
Dat is natuurlijk wel narigheid. Mogelijk dat Avast daarvoor waarschuwt. En dat is terecht. Als ik op die bitcoin link klik, dan weigert Safari die website te openen: de url is geblokkeerd door een materiaalblokkering.

Wanneer ik die website van tipsandtricks opnieuw laadt, dan is die advertentie weg, maar helemaal koosjer is dit gedrag natuurlijk niet.
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt mij een false positive van Avast.
Ik heb die website laten onderzoeken door Virustotal. Klik op de volgende link om het resultaat te zien: https://www.virustotal.com/gui/url/...4542aae39043d0cc4438e04cab8ef9acaf8/detection

Alhoewel... er staat onderaan wel een zeer verdachte advertentie: “Bitcoin is rising. Get your free bitcoin here.”
Dat is natuurlijk wel narigheid. Mogelijk dat Avast daarvoor waarschuwt. En dat is terecht. Als ik op die bitcoin link klik, dan weigert Safari die website te openen: de url is geblokkeerd door een materiaalblokkering.

Wanneer ik die website van tipsandtricks opnieuw laadt, dan is die advertentie weg, maar helemaal koosjer is dit gedrag natuurlijk niet.
Ik heb die link nog eens geopend en kreeg terug de melding van Avast over "url:blacklist"
Die advertentie over Bitcoin staat er bij mij niet in. Misschien heeft Avast deze verwijderd. De pagina bleef wel open en ik kon deze volledig lezen.
 
@J.W. Idem hier. Zelfde warning van Avast.
Ik heb die meermaals genegeerd voor deze website en die uitleg al vele malen geopend.
Ik had een probleem op te lossen om een opstartbare usb flash drive te maken.
Om maar te zeggen dat ik nog leef en dat mijn PC niet is gecrasht.
Terloops gezegd, Avast is wel heel opdringerig geworden met zijn popups. Het is irritant.
Om de haverklap komt Avast met een 'probleem' om met een nieuwe module le leuren.

@albert.1946 Die website zal u vermoedelijk wel helpen Negeer de popup of beter : zet Avast even het zwijgen op
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan