Besten,
Rond de 1ste van iedere maand doe ik steeds mijn "BackUps".
Die doe ik "manueel" van mijn PC - D-schijf naar 2 externe schijven, kwestie van een dubbele BackUp te bekomen.
Ik doe dit voor : Firefox - Thunderbird - Mijn Documenten - Mijn foto's - enz.
En deze sla ik steeds op in nieuwe mappen met als benaming de datum van opslag.
Ik heb nu ook 2 strikt "persoonlijke" mappen met Documenten : - E - P en J - P.
En daar deze zeer veel onderliggende mappen inhouden, sla ik ze niet op in een "datummap" op de 2 externe BackUp schijven, maar ik "vervang" de inhoud.
Ik heb dus de inhoud van beide mappen één voor één gekopieerd via CTRL+C.
En dan op de externe schijf het bestaande verwijderd met CTRL+X en daarna het gekopieerde willen plaatsen met CTRL+V .... en daar liep het fout = Er werd NIETS gekopieerd !!!!!!
Ik verkreeg 2 schermpjes met een melding dat ik de map niet kon kopiëren,.... maar heb er geen aandacht aan geschonken !!!!!!!!!!!! ZEER STOM VAN MIJ !!!!!!!!!!!!!!
En op de oude plaats was alles weg.
En dit voor beiden : E-P en J -P.
Ze staan ook niet in de "Prullenbak".
Waar zouden ze zich bevinden ?????
In Firefox kan men teruggaan naar vorige dagen om iets te herstellen- via Bladwijzers - reservekopieën.
Maar kan dit ook in de "Verkenner" ?
Ik heb dus wel nog mijn BackUps van vorige maand, maar ja, er is ondertussen zoveel gebeurt in die beide mappen.
***** En ze zijn beiden UITERST belangrijk, daar al mijn PRIVE Documenten zich daarin bevinden !!!!!!!!!!!!!!
Graag een tip waar ik nog kan zoeken - wat ik nog kan doen ?????
Ik heb wel mijn lesje wederom geleerd, van de BackUp op te slaan onder een andere benaming, en als alles goed gelukt is DAN PAS het oude te verwijderen.
Flamingo - een slapeloze PC'er.
Rond de 1ste van iedere maand doe ik steeds mijn "BackUps".
Die doe ik "manueel" van mijn PC - D-schijf naar 2 externe schijven, kwestie van een dubbele BackUp te bekomen.
Ik doe dit voor : Firefox - Thunderbird - Mijn Documenten - Mijn foto's - enz.
En deze sla ik steeds op in nieuwe mappen met als benaming de datum van opslag.
Ik heb nu ook 2 strikt "persoonlijke" mappen met Documenten : - E - P en J - P.
En daar deze zeer veel onderliggende mappen inhouden, sla ik ze niet op in een "datummap" op de 2 externe BackUp schijven, maar ik "vervang" de inhoud.
Ik heb dus de inhoud van beide mappen één voor één gekopieerd via CTRL+C.
En dan op de externe schijf het bestaande verwijderd met CTRL+X en daarna het gekopieerde willen plaatsen met CTRL+V .... en daar liep het fout = Er werd NIETS gekopieerd !!!!!!
Ik verkreeg 2 schermpjes met een melding dat ik de map niet kon kopiëren,.... maar heb er geen aandacht aan geschonken !!!!!!!!!!!! ZEER STOM VAN MIJ !!!!!!!!!!!!!!
En op de oude plaats was alles weg.
En dit voor beiden : E-P en J -P.
Ze staan ook niet in de "Prullenbak".
Waar zouden ze zich bevinden ?????
In Firefox kan men teruggaan naar vorige dagen om iets te herstellen- via Bladwijzers - reservekopieën.
Maar kan dit ook in de "Verkenner" ?
Ik heb dus wel nog mijn BackUps van vorige maand, maar ja, er is ondertussen zoveel gebeurt in die beide mappen.
***** En ze zijn beiden UITERST belangrijk, daar al mijn PRIVE Documenten zich daarin bevinden !!!!!!!!!!!!!!
Graag een tip waar ik nog kan zoeken - wat ik nog kan doen ?????
Ik heb wel mijn lesje wederom geleerd, van de BackUp op te slaan onder een andere benaming, en als alles goed gelukt is DAN PAS het oude te verwijderen.
Flamingo - een slapeloze PC'er.