Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Opgepast, dit is enkel voor Android toestellen!

Manueel updaten van Google Play store, Google Play Service & het installeren van de laatste versie van de Google App.

Ikzelf vind het belangrijk om up to date zijn en ga daar zo ver als mogelijk in en doe het sinds mijn nieuwe smartphone zonder root toegang, dus kan iedereen wat ik hier nu post dit ook doen. Echter moet je bij Google Play Service goed kijken dat je wel de juiste versie kiest. Maar als je goed oplet en doet wat ik je voorschotel kan er in principe niets verkeerd gaan. Echter kan nog ik, nog Pctuts niet verantwoordelijk gesteld worden voor de schade die aan je toestel eventueel word aangebracht, maar vergeet niet. Dit zijn allemaal officiele updates.

Google play service updaten.
Eerst en vooral dit gaat niet via google play om deze up te daten en ga je dus moeten dingen inschakelen die misschien bij u uitgeschakeld staan. Eerst en vooral moet je in je telefoon voor je verder gaat naar “instellingen” gaan, daar kies je “beveiliging” en daar vink je “onbekende bronnen” aan. Eens je ermee klaar bent met de 3 up te daten mag je dat dan wel terug uit vinken, maar dat hoeft niet.

Nu het echte werk.
Voor je begint moet je eerst weten wat er in je telefoon zit, om te weten wat je moet downloaden. Dat kan je met CPU-Z te installeren. Dat vind je hier terug. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.cpuid.cpu_z&hl=nl
Daar moet je dan onthouden

1: welke Android Versie heb ik draaien op mijn toestel?
2: welk architectuur nummer heeft mijn CPU?
3: Hoe veel DOTS heeft jou scherm DPI?


Op CPU-Z vind je alles wat je nodig hebt terug.
Bij “Systeem” vind ik de nummers 1& 2 terug, helemaal bovenaan staat “ Android versie” In mijn geval is dat 5.0.2 en verder in de lijst staat “ Kernel Architecture” wat bij mij arm V7I is.
Bij “ Device” vind ik dan het derde wat ik nodig heb terug. “screen density” wat bij mij 247 dpi is.
Dus dat weten we en kunnen we nu CPU-Z afsluiten op onze smartphone.

Als controle kan je ook gaan zien in “instellingen” daarna “ apps”, dan kies je “ alle apps” en daar zoek je “Google Play Service”, klik daarop en daar staat ook welke versie jij hebt en de 3 laatst cijfers zijn dus de cijfers die jij nodig hebt voor U toestel. Dit is dus een controle dat je kan uitvoeren.

Dan gaan we naar http://www.apkmirror.com/apk/google-inc/google-play-services/
Daar moet je goed gaan kijken eerst wat je nodig hebt. In mijn geval is dat dan nummer 2 omdat ik android vesie 5.0 draai, dan heb ik nummer 3 van doen omdat ik een arm V7 CPU steken heb, en als laatste 4 omdat ik in de 240 DOTS serie zit. Dan scrol je nog iets naar beneden en kies je voor de laatste versie dat is op het moment van het schrijven versie Google Play Service 8.7.03, daar zijn 17 versies van. Daar kies je dan de juiste versie van die jij voor U toestel nodig hebt uit.

Eens je zover bent ben je er eigenlijk bijna.
Dan klik je onderaan op downloaden , dan krijg je wel een waarschuwing dat dit schade kan toebrengen aan je toestel, maar omdat dit officiele APK files zijn is er weinig kans dat iets mis gaat en mag je dit eigenlijk gewoon weg klikken en verder gaan. Eens hij gedownloaded is, kan je het gewoon installeren. En ben je klaar met eigenlijk het moeilijkste van de 3 onderdelen dat ik hier bespreek.

Google app.
Dit is een veel minder omslachtige procedure.
Je weet nog van hietboven hoeveel DPI je scherm is, want dit moet je voor de Google app ook nog wel weten, maar dat is dan het enige. Dan klik je die aan, in mijn geval dus de 240. En terug installeren en klaar is hij.
Hier kan je het vinden. http://www.apkmirror.com/apk/google-inc/google-search/google-search-5-10-25-release/

Google Play Store.
De nieuwste versie van Google Play Store op je smartphone plaatsen is eigenlijk nog gemakkelijker als de 2 voorgaande. Op zicht zie je er geen verschil aan, maar onderhuids ondergaan ze iedere keer weer opnieuw verbeteringen .
Google Play Store zit op het moment van het schrijven aan versie 6.2.13-all.
Google Play Store kan je hier vinden. http://www.apkmirror.com/apk/google...-store-6-2-13-0-2655766-android-apk-download/

Ikzelf heb een vrij recente Motorola Moto E 2[SUP]de[/SUP] generatie en ik heb alles met een paar versies kunnen bijwerken. Op het eerste zicht zie je geen verschil, maar onderhuids ondergaan ze telkens terug verbeteringen. Dit werkt eigenlijk op iedere smartphone die op Android draait.
Veel plezier aan jullie geupdate smartphone, dit zijn zaken die normaal niet snel geupdate worden door google play zelf. Vandaar dat we het op deze manier doen en ik het hier dus ook uitleg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan