Status
Niet open voor verdere reacties.
hoe krijg ik emails weg of geblokkeerd worden weg zodat ik er geen meer van aankrijg.
ik krijg dagelijks van die mails die ik niet wil,wanneer ik me uitschrijf(maar heb me daar nooit bij aangemeld)komen die steeds terug,hetzij met andere naam of weet ik wat.
weet iemand hoe ik daar definitief kan van afgeraken.
 
vooreerst : welk mail programma gebruik je ?
het is ook zo dat bij veel van die mails juist het zogezegd uitschrijven ervoor zorgt dat de afzender weet dat je de mail hebt geopend en gelezen en dus ook uw mail adres....
een manier die ik bij veel vrienden heb toegepast : maak onder uw "postvak in" een nieuwe map en geef die een naam , b.v. "ongewenst"..
klik nu op rechts op iedere mail die je niet meer wenst en kies voor "regels" ( kan afwijkende naam hebben in uw mail programma ) , daarna "berichten van......altijd verplaatsen" en geef dan de map "ongewenst" op , in de toekomst komen dus al die mails in die map terecht en die kan je dan regelmatig leeg maken..
de methode hierboven werkt alleszins in Outlook , bij andere mail programma's zal dat mogelijk een beetje anders geformuleerd moeten worden maar komt op hetzelfde neer...
succes !
 
vooreerst : welk mail programma gebruik je ?
het is ook zo dat bij veel van die mails juist het zogezegd uitschrijven ervoor zorgt dat de afzender weet dat je de mail hebt geopend en gelezen en dus ook uw mail adres....
een manier die ik bij veel vrienden heb toegepast : maak onder uw "postvak in" een nieuwe map en geef die een naam , b.v. "ongewenst"..
klik nu op rechts op iedere mail die je niet meer wenst en kies voor "regels" ( kan afwijkende naam hebben in uw mail programma ) , daarna "berichten van......altijd verplaatsen" en geef dan de map "ongewenst" op , in de toekomst komen dus al die mails in die map terecht en die kan je dan regelmatig leeg maken..
de methode hierboven werkt alleszins in Outlook , bij andere mail programma's zal dat mogelijk een beetje anders geformuleerd moeten worden maar komt op hetzelfde neer...
succes !

ik gebruik telenet inbox
 
Telenet heeft een SPAM filter welke je in "Mijn Telenet" online kan aanvinken. Dit staat ergens onder je internet - mail instellingen.
Spam filteren moet bij voorkeur gebeuren op de mailserver. In jou geval de de Telenet mailserver dus. In te stellen (aan of uitzetten) in Mijn Telenet.

Spam is een algemeen probleem op het internet. En goede spam filters laten nog altijd steken vallen. Het gaat altijd beter zijn dat er een slechte doorkomt ipv dat je een goede mail laat verwijderen door de filter.

De methode van men collega vind ik persoonlijk niet zo performant en doeltreffent. Spam komt van allerhande steeds verschillende bronnen binnen. Filteren in de mailclient op email adres genereerd een (grote) overhead en is dwijlen met de kraan open.
Zoals reeds vermeld (waar ik volledig mee akkoord ga), uitschrijven van een "spam" lijst brengt net het tegenovergestelde effect. Het gaat verergeren omdat je onbewust hebt laten weten dat je email adres echt is en effectief in gebruik. Dit email adres gaat nu nog een grotere waarde hebben voor spammers.
 
het is idd zo dat mijn methode niet optimaal is , diegenen die ik het op deze manier heb "geleerd" zijn er wel tevreden mee omdat ze enerzijds zelf de controle hebben over de ongewilde mails en anderzijds het "niet te ingewikkeld" is...
bij een spamfilter gebeurt het zoals hierboven aangegeven dat er toch slechte doorkomen maar ook goede geblokkeerd worden en dan is het voor veel gewone gebruikers "te ingewikkeld" om dat dan aan te passen , vandaar mijn onorthodoxe "methode" ;)
 
je kunt je al inloggen op de robinsonlijst,en "bel mij niet meer" site ,dan kun je als je nog zo'n mails krijgt
van iedere mail dat je krijgt je afmelden,of uitschrijven scrol gewoon naar onderen of helemaal vanboven, je moet de kleine lettertjes lezen,wanneer nog krijgt kun je sommige mails beantwoorden dat ze ongewenst zijn .
 
je kunt je al inloggen op de robinsonlijst,en "bel mij niet meer" site ,dan kun je als je nog zo'n mails krijgt
van iedere mail dat je krijgt je afmelden,of uitschrijven scrol gewoon naar onderen of helemaal vanboven, je moet de kleine lettertjes lezen,wanneer nog krijgt kun je sommige mails beantwoorden dat ze ongewenst zijn .

Lees onderste lijn van #4 aub. Dat is net wat je NIET mag doen. Dit is een heel andere wereld dan de "bel mij niet meer". Hier zijn geen wetten, dit is een jungle. Spammers worden zeer zelden gevat en of veroordeeld voor hun daden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan