Status
Niet open voor verdere reacties.
Besturingssysteem Windows 8
Weet er iemand hoe het komt dat ik steeds de machtigingen opnieuw moet instellen op mijn pc's?
Allebei de PC's werken met windows 8
 
is deze versie aangekocht of eerder gedownload...want dat je telkens de machtigingen dient aan te passen geeft mij het vermoeden dat er een ander het voor het zeggen heeft ...
ik denk nu bijv : aan een aangepaste versie .

of bedoel je hier gewoon de U.A.C. ( Ussers Account Control )
 
ik vind het raar dat je daar problemen mee onder vind ...
zelf heb ik de win8 pro op mijn 2de interne schijf en ondervind daar dus géén problemen mee .

ok de veronderstelling dat dit te maken kon hebben met een aangepaste versie is dus weer legt ...

mijn vraag aan u is dan ben je ingelogt als zijnde de administrator ...dus m.a.w. heb jij een administrator account aangemaakt bij gebruikers
controlleer dit eens !
 
Met machtigingen instellen bedoel ik , de bevoegdheid om documenten die op mijn laptop gemaakt zijn op te slaan op mijn vaste pc of documenten die op mijn vaste pc staan te bewerken. De van mijn vaste pc krijg ik enkel de bevoegdheid om documenten te lezen. Ik moet dan steeds de bevoegdheden opnieuw instellen om die documenten te kunnen bewerken. Als ik dit gedaan heb werkt dit perfect maar als ik de volgende dag opnieuw dit document wil bewerken, krijg ik terug de melding dat ik niet de juiste machtigingen heb. Bij controle staat er dan bij delen dat ik enkel de bevoegdheid lezen heb en moet ik deze opnieuw instellen op lezen/schrijven.
 
Is ergens vrij normaal. Die twee PC's staan los van elkaar en kennen elkaars "gebruikers" niet. Vb Gerbuiker LaptopPC\Administrator is niet dezelfde als DesktopPC\Administrator. Waarbij in dit voorbeeld LaptopPC en DesktopPC de computernamen zijn. Windows stelt zelf in dat de virtuale gebruiker "iedereen" (everyone) standaard enkel leesrechten heeft. Elke gebruiker van een ander toestel valt dus onder "iedereen".
Zitten de 2 PC's in een thuisnetwerk met dezelfde werkgroep?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan