Hardware MacBook pro M1 8gb

Hoi

Ik heb een MacBook pro M1 8gb uit het jaar 2020. De laatste keer vorige week dat ik deze opstartte verbonden met oplaadkabel, begon de MacBook direct veel lawaai te maken (ventilator denk ik). De batterij laadde al een hele tijd niet meer op, maar ik kon hem altijd wel gebruiken met de kabel aangesloten, maar sinds vandaag lukt dit ook niet meer. Het icoontje van de batterij blijft knipperen. Aan en uit knop diverse keren 10 seconden ingedrukt gehouden, maar geen beweging in te krijgen. Aan de oplaadkabel ligt het niet, want de ipad laadt wel op met deze kabel.
Heeft het zin qua leeftijd van de MacBook om een nieuwe batterij te laten plaatsen? Ik veronderstel dat hiermee het probleem opgelost gaat zijn. Ik gebruik deze enkel om te surfen, e.d. geen zware programma's.
Ik weet dat er volgende jaar een MacBook air uitkomt met een chip M4. Dus ik vroeg me af: deze MacBook pro laten herstellen of wachten tot volgend jaar voor een nieuwe? Ik schat dat het vervangen van de batterij zo'n 300 euro kost. 't is de vraag is deze MacBook dit waard? Bedankt alvast voor jullie reacties
 
Toefje tefspray in de ventilator lager kan ook.

Garantie claimen, ding moet langer meegaan dan 3 jaar.

Op accu's kun je geen garantie claimen na die tijd.

Kijk hier eens, used, dat wel.
 
Terug
Bovenaan