Mail Links in mails Thunderbird

  • Onderwerp starter Onderwerp starter nete
  • Startdatum Startdatum

nete

Steunend lid
Vip Lid
Ik gebruik sinds enkele tijd Thunderbird. Werkt behoorlijk, maar op een URL link klikken in een mailtje werkt niet. Waarschijnlijk een instelling die ik over het hoofd zie ?
groet,
Rene
 
In Thunderbird worden links in e-mails standaard geactiveerd. Als je merkt dat links niet werken, kan dat te maken hebben met beveiligingsinstellingen of bepaalde extensies. Hier zijn enkele stappen om te controleren of de instellingen correct staan:

1. **Bekijk de weergave-instellingen**:
- Ga naar **"Extra"** (of **"Bewerken"** op Linux) en klik op **"Opties"** (of **"Voorkeuren"** op Linux).
- Ga naar het tabblad **"Privacy & Beveiliging"**.
- Controleer of er een instelling is aangevinkt die het volgen van links of het weergeven van afbeeldingen blokkeert.

2. **HTML-inhoud toestaan**:
- Sommige e-mails kunnen worden ingesteld om in tekstmodus te worden weergegeven, waardoor links niet als hyperlinks worden weergegeven.
- Ga naar **"Beeld"** in het menu en zorg ervoor dat je e-mails in **"Origineel HTML"** of **"Gesanctioneerde HTML"** bekijkt.

3. **Controleer op extensies**:
- Soms kunnen bepaalde extensies in Thunderbird de werking van links blokkeren.
- Ga naar **"Extra"** > **"Add-ons en Thema's"** en schakel eventueel geïnstalleerde extensies tijdelijk uit om te zien of dat het probleem oplost.

4. **Standaardbrowser instellen**:
- Als links wel werken, maar geen actie ondernemen, zorg ervoor dat je standaardbrowser goed is ingesteld in je besturingssysteem. Thunderbird opent links namelijk in de standaardbrowser.

Na deze stappen zou het probleem met niet-geactiveerde links in e-mails moeten zijn opgelost.
 
Bedankt voor de wel supersnelle reactie.
Ik ben vergeten te zeggen dat het probleem zich enkel voordoet bij mails vanuit forums in de aard van dit:

Als je het nieuwste bericht wil bekijken, klik op de volgende link:

Als je het onderwerp wil bekijken, klik op de volgende link:

Enkel deze links zijn bij mij niet klikbaar. Ik ga alvast aan de slag met de tips.
 
Ik ondervind dat ik het probleem enkel heb als er ergens op een forum waar ik actief op ben een melding (mail) komt dat er een nieuwe reply is geplaatst in een bepaald topic. Alle andere links zijn wel klikbaar..
 
Helemaal bizar: als ik bovenaan rechts op "meer" klik en daar op "Berichttekst" dan staat "originele HTML" aangevinkt. Als ik daar "platte tekst" kies dan krijg ik, hou je vast, inderdaad platte tekst maar wel met ALLE links klikbaar.

Maar deze "oplossing" is onbruikbaar, want bij alle andere mails krijg ik dan platte tekst zonder klikbare links, :oops:
Mails van dit forum hier (PCtuts) zijn wel klikbaar bij keuze HTML en niet bij keuze "platte tekst".

Uitermate bizar en natuurlijk ook irritant.
 
Laatst bewerkt:
@nete De url in #4 bevat spaties. Vermoedelijk zit daarin het probleem.
Die url is dan verkeerd gegenereerd in de mailing die naar o.a. jou gestuurd werd.
Laat dat even weten aan de afzender zodat die er wat aan kan doen.
Vermoedelijk ontbreekt er een trim-functie in de programmatie voor het genereren van de nieuwsbrief.
Een correcte url staat volledig in het blauw. Zie hieronder het verschil.

https://www.spaargids.be /forum /viewtopic.php?t=29163&e=1&view=unread#unread
vs
https://www.spaargids.be/forum/viewtopic.php?t=29163&e=1&view=unread#unread
 
Bedankt MerlinTG, maar die URL in #4 heeft oorspronkelijk geen spaties, maar die heb ik in die post er zelf in geplaatst, anders kwam de zin uit #3 op dit forum
Het probleem doet zich ook voor diverse in mails van verschillende fora (zie #8)
Het is me een kompleet raadsel
 
Terug
Bovenaan