Status
Niet open voor verdere reacties.
In .es heb ik CD gekocht . Geript met freac naar .flac maar die databank(CDDB) kribbelt er maar op los, andere keuzes zijn ook verkeerd .
Ik had dan maar de 30 liedjes getypt in Word zodat ik enkel nog maar moest kopiëren naar die bestanden .
De bestanden zijn goed maar in mijn Foobar2000 komen die verkeerde titels/artists tevoorschijn.
Is er iets anders om dat grondig te taggen ?
 
Voor je begint, zorg ervoor dat de map gekend is als muziekmap.

Knipsel-2.JPG

Stip het liedje aan met de muis. De ganse lijn staat nu blauw. Klik vervolgens met de rechtermuis in het blauw. Stip daar onderaan op "eigenschappen".
Volgend tabblad verschijnt.

Knipsel-1.JPG

selecteer hier het tabblad "details"

In dit tabblad kan je alles wijzigen of toevoegen.

Knipsel.JPG

Rest alleen nog maar opslaan.

Heb je een cd (in mp3) waar alle liedjes in één map staan, dan kan je ze allemaal ineens selecteren. Dan kan je in eenmaal bv. de titel van de cd en artist en dergelijke invoeren.
 
ik gebruik hier de ashampoo burning studio om te rippen .... deze geeft alles weer betreffende het nummer ..
met alles bedoel ik dan de titel, de uitvoerder en de afspeeltijd en ja deze kan ook met een gekochte audio cd overweg ..

d1fb52e179-Ashampoo_Snap_2017.09.28_17h59m31s_001_.png

d2023bf50b-Ashampoo_Snap_2017.09.28_18h14m24s_002_.png
 
ik gebruik hier de ashampoo burning studio om te rippen .... deze geeft alles weer betreffende het nummer ..
met alles bedoel ik dan de titel, de uitvoerder en de afspeeltijd en ja deze kan ook met een gekochte audio cd overweg ..

Heel goed programma, maar wat er niet is, dat kan je manueel ingeven of niet?
 
al wat je vermeld zie in de onderste afbeelding kwam er automatisch bij tijdens het rippen ik hoefde enkel de map aan te maken met de naam "Born to be Wild " in de ashampoo ..
*standaard zal deze de bestanden die geript worden in de map muziek neer zetten op C maar dit kun je zelf bepalen zo als je kan zien .
 
Uiteindelijk wordt de informatie die nodig is vrijwel altijd uit de online CDDB database gehaald. Ik zou geen weet hebben van zulk alternatief. Ik neem aan dat die niet 100% waterdicht is, maar toch 99.9...%
fre:ac daarentegen gaat ook al een zeer lange tijd mee, en is een kwalitatief zeer goede tool. En open source ook nog.
Maar om terug te komen op dat CDDB op niets trekt... daar stel ik me toch wel vragen bij. Zoals ik al vermelde, dat is DE bron van vrijwel alle rip applicaties (waarschijnlijk alle hierboven vermelde). Dus niet zomaar de eerste de beste.
 
al wat je vermeld zie in de onderste afbeelding kwam er automatisch bij tijdens het rippen ik hoefde enkel de map aan te maken met de naam "Born to be Wild " in de ashampoo ..
*standaard zal deze de bestanden die geript worden in de map muziek neer zetten op C maar dit kun je zelf bepalen zo als je kan zien .

Klopt, maar er zijn altijd cd's die er niet in het databestand opgenomen zijn. Op mijn manier kan je die er gratis in plaatsen.
Ik vermoed dat dat bij Ashampoo ook kan en dat je daarna alle gegevens zelfs kunt laten opnemen in de database zodat anderen er ook van kunnen genieten.

Ik heb van filmpjes van op YouTube verschillende mp3's gemaakt. Dan is er geen data beschikbaar en zo doe ik het.
 
Klopt, maar er zijn altijd cd's die er niet in het databestand opgenomen zijn. Op mijn manier kan je die er gratis in plaatsen.
Ik vermoed dat dat bij Ashampoo ook kan en dat je daarna alle gegevens zelfs kunt laten opnemen in de database zodat anderen er ook van kunnen genieten.

Ik heb van filmpjes van op YouTube verschillende mp3's gemaakt. Dan is er geen data beschikbaar en zo doe ik het.

Het is niet de bedoeling dat je van zelf samengestelde CD's dit laat opnemen in zulke CDDB database. Enkel commerciële producten die je kan aankopen horen daarin thuis. Het zou anders een hele vergeetput worden van allerhande ...
Zou willen zeggen dat je voor een zelf samengestelde CD die informatie upload. Iemand anders heeft daar trouwens geen boodschap aan. Is nogal vervuiling van zulke DB.
 
Ik denk dat ik de CD's opnieuw ga rippen . De CDDB zijn groene balk stopt onderweg met zoeken en laat dan maar wat keuzes zien, allemaal verkeerde. Er moet in freac toch iets zijn om handmatig de correcte titel/artist in te vullen .
Als laatste redmiddel kan ik Audicity gebruiken ,lichtjes iets veranderen,exporteren en dan dat roostertje invullen vlak voor het opslaan als.
 
Het is niet de bedoeling dat je van zelf samengestelde CD's dit laat opnemen in zulke CDDB database. Enkel commerciële producten die je kan aankopen horen daarin thuis. Het zou anders een hele vergeetput worden van allerhande ...
Zou willen zeggen dat je voor een zelf samengestelde CD die informatie upload. Iemand anders heeft daar trouwens geen boodschap aan. Is nogal vervuiling van zulke DB.

Het is niet de bedoeling geweest eigengemaakte cd's te laten opnemen in CDDB database. Wel om zoals in #9 als de info fout is, dan de juiste info ingeven en dan wel laten opnemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan