Status
Niet open voor verdere reacties.
F

fred1946

Gast
Op 25-12-2016 Windows 10 Pro license trail gekocht. ,30 Euro.
Dacht dat het trail was bleek het OEM te zijn.
Een chat gedaan met Softwarelicense4U,bleek de trail een duurder versie te zijn.Maar in de tijd dat ik het kocht stond er niets van op de site.Ik kwam er achter toen ik de mail ontving met de bevestiging.
Was toevallig met een vriend aan de telefoon die had mee gekeken en was ook verbaast.
Terwijl we aan het chatten waren ging de prijs omhoog.
Kreeg toen een vieze smaak in me mond netjes gezegd.
Had me een mail gestuurd over de prijs,had het niet erg gevonden om meer te betalen.Maar krijg nu een idee stuur maar op.Erg slordig.
Heb dus nu een goed koperen OEM versie voor de prijs van een duurdere FPP versie.
Geen nette afhandeling.
Jammer Jammer.
Mijn vraag is:mijn vriend heb de Win10 FPP kan ik dan mijn license OEM gebruiken op zijn Win10.
Alvast vriendelijk bedankt.
 
lange pier bedankt voor je snelle reactie.
Miss heb ik het verkeerd uit gelegd.
Ik had de zelfde win10 pro licentie gekocht maar die was ineens oem in plaats van FPP.
Dus het gaat alleen over de licentie.
Mijn vraag was kan ik de OEM licentie gebruiken op zijn Win10 FPP.
Of maak dat niets uit.
Hopelijk is dat een betere uitleg.
 
zoals ik het versta heeft men onjuiste info op de site ter beschikking gezet ... jij ging er van uit de juiste licentie aangekocht te hebben en zij ( Softwarelicense4U) dient dit dus zonder meer kosten recht te zetten .... vraag me tevens af waarom jij deze bij hen had aangekocht dit terwijl je bij G2Play voor 26€ een licentie had kunnen aankopen welke dan nog verzekerd was betreffende de werking ....*word de toegestuurde licentie niet aanvaard kreeg je een andere ...komt zelden voor omdat men zelf eerst de toegestuurde licentie zal controleren vooralleer men deze toezend .
 
Qtex ook jij bedankt voor je snelle reactie.
Was bij mij nog niet bekend G2play jammer.
Correct zoals jij het beschrijft,maar zei omruilen was niet mogelijk,daar kon ik het mee doen.
Wil verhaal halen maar hoe?.
Wat mijn vraag betreft volgens Software4u was het mogelijk,maar ik twijfel,vandaar de vraag hier.
 
de vraag is hier of jouw fpp licentie een activatie van een volledige verse instal mogelijk maakt of eerder een upgrade bevat ...!
volgens het artikel waar LP naar verwees zijn er dus 2 soorten fpp licenties in omloop ... deze voor een verse instal en deze enkel voor een upgrade !
hier omtrent dient Software4u u al een duidelijk antwoord te kunnen geven ...
*of je verhaal kunt halen bij hen ...betwijfel ik immers werd er hier pas van een vergissing gesproken toen de betaling al rond was en je de bevestigings email ontving .
 
Je kan met een OEM licentie normaal gezien elke Windows (10) activeren, zolang het om dezelfde editie gaat. Vb, Home, Pro, Enterprise, ...
Verschil is dat je een OEM enkel op dezelfde hardware kan activeren (en heractiveren), terwijl je een retail een aantal keren kan meenemen naar een nieuw toestel (andere hardware).

Probleem met al die websites die goedkoop licenties aanbieden, is dat die eigenlijk niet 100% volgens de licentie voorwaarden werken. OEM is enkel voor systeembouwers (fabrikanten). En dit "misbruiken" ze om aan te bieden aan particulieren. je mag dit draaien en keren hoe je wilt, dit is niet de bedoeling. Uiteraard zijn dit geldige licenties en activateren gaat normaal geen probleem zijn.

Trouwens, een licentie op voorhand controleren? Zou niet weten hoe men dat gaat kunnen doen. Een Windows (licentie) wordt door Microsoft (of een KMS server) geactiveerd, en tijdens dat proces wordt de licentie gecontroleerd. Maar los van elkaar is zoiets niet mogelijk.
 
Qtex goed idee ga gelijk vragen.
DDragon80 dacht dat je met FPP meer mogelijkheden had,gebruik het alleen voor mijn pc.
Geloof dat ik beter er een had kunnen pindakasen.lol
 
Allemaal vriendelijk bedankt voor de hulp en tijd.
Wens jullie allemaal het allerbeste en dat alles naar wens mag verlopen in 2017.
Mag slotje op
MVG Fred
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan