Status
Niet open voor verdere reacties.
LG V20

Inleiding:
LG heeft een vervanging voor hun vorig vlaggenschip bijna klaar die de V10 heet en dat is nu de V20 geworden. Deze telefoon zal gepresenteerd worden op 6 september. Dat is een zeer gewaagde strategische dag. Dat is namelijk dan dat ongeveer de Iphone 7 aangekondigd word op het IFA in Berlijn een heel belangrijke beurs waar dat alle grote merken meestal wel iets nieuws uit de doeken doen. Dus word dit een heel drukke periode voor ons Android lovers. Wat mogen we gaan verwachten van dit vlaggenschip van LG?

Scherm:
Net als de V10 krijgt ook de V20 deze keer naar alle waarschijnlijkheid 2 schermen voorop.
Het main scherm is een 5,7” groot IPS LCD 2560x1440 pixels scherm wat een mooie 515PPI garandeerd en is daarmee een QHD scherm
Het kleine tweede schermpje is een langwerpig 1040x160 pixels van 2,1” waar de notificaties op komen. Of dit echt een meerwaarde bied laat ik lekker in het midden. Samsung kiest hiervoor een always on display. Andere merken hanteren dan misschien wel iets anders.
Ter bescherming bied deze telefoon ook het Corning Gorilla Glass 4 wat u scherm goed beschermt tegen krassen en vuil.

Camera’s:
De LG V20 krijgt een 20MP grote camera waardoor het mij doet vermoeden dat zij nog op het oude elan verder gaan en heel veel pixels op een relatief kleine lens proppen in plaats van het nieuwe elan in te slaan zoals vele merken dit nu reeds doen minder pixels met een grotere lens en een lage “f” waarde. Helaas kan ik de “f” waarde niet terug vinden. Maar gezien het aantal pixels ga ik ervan uit dat het een kleine sensor zal zijn zoals het tot vorig jaar standaard was. Wel krijgt hij Laser autofocus, OIS stabilisatie LED flits Geo tagging, gezichts, glimlach herkenning, panorama en HDR.
Vooraan krijgt hij een Dual 8MP camera.

Chipset:
De LG V20 komt met een Qualcomm Snapdragon 820 en niet met de nieuwste 821, niet dat dit nu plots een slechte processor is, maar om mee te dingen in het vlaggenschip segment zou dit misschien wel eens een domper kunnen zijn. Maar zeker geen slechte proessor, hij is geklokt in dual core op 2,15GHz Kryo en op Dual core 1,6GHz Kryo Met een heel mooie Adreno 530.
Je krijgt de keuze uit 2 modellen, eentje met 32 of 64GB intern geheugen en 4GB RAM en dan voor de powerusers met 128GB intern geheugen en die krijgen dan 6GB RAM mee aan boord.
Uit de doos draait dit toptoestel meteen op Android 7.

Batterij:
De LG V20 komt met een 4000 mAh sterke Li-Ion batterij aan boord, of die verwijderbaar is of niet is helaas nog niet geweten.

Specificaties:

LG V20
 
LG heeft ook zijn lijst vrij gegeven welke telefoontoestellen Android 7 krijgen. Maar dit toestel draait meteen op Android 7.0
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan