Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn laptop loopt steeds vast zonder enige waarschuwing ,het enige wat ik nog kan doen is resetten.
Heb ook een tijdje problemen gehad met te warmlopen enviel hij ook uit zonder waarschuwing , heb dan op advies van technieker laptopopengedaan en stof uit geblazen .
Sedert dien krijgt hij niet meer te warm.Wie kan mijhelpen aub? Laptop word zeer intens gebruikt soms meer dan 10 uur /dag en is ongeveer 3 jaar oud . Heb mij laten wijsmaken bij zo'n intens gebruik datlaptop max 3 a4 jaar meegaat. wie kan mij helpen aub

Dit zijn de specificaties van de laptop

q force 18" -ms windows 7 home premium -64 bit sp 1-Intel core 2 duo -cpu t 9600 @2,80 GHz ,2.0 GB Ram - nvidea Geforce 9100 MG

 
heb je al eens een schijf opruiming gedaan ...om de overtolligheden op te ruimen .
het vast lopen zelf , denk dat dit moet gezocht worden in je cache voor tijdelijke opslag ...het zou best kunne zijn dat deze volzet is om allerhande bewerkingen gelijktijdig te kunnen uitvoeren ..
ik zie ook dat je een 64bits bestuuringssysteem gebruikt terwijl je maar 2GB ram geheugen heb !!!!

een 32bits systeem was beter geweest omwille van deze 2GB geheugen ..
wil je de 64 bits versie behouden overweeg dan om extra geheugen bij te plaatsen
je gebruik pas een 64 bits systeem vanaf 4GB ram geheugen
 
Lijkt toch op een warmte probleem.
Sommige merken staan bekend om hun slechte koeling ( vooral Acer ) in dat geval helpt schoonmaken niet.
Het beste is dan om een laptopcooler aan te schaffen.

laptop-cooler.jpg
 
heb je al eens een schijf opruiming gedaan ...om de overtolligheden op te ruimen .
het vast lopen zelf , denk dat dit moet gezocht worden in je cache voor tijdelijke opslag ...het zou best kunne zijn dat deze volzet is om allerhande bewerkingen gelijktijdig te kunnen uitvoeren ..
ik zie ook dat je een 64bits bestuuringssysteem gebruikt terwijl je maar 2GB ram geheugen heb !!!!

een 32bits systeem was beter geweest omwille van deze 2GB geheugen ..
wil je de 64 bits versie behouden overweeg dan om extra geheugen bij te plaatsen
je gebruik pas een 64 bits systeem vanaf 4GB ram geheugen

kan ik veranderen naar 32 bits
 
als jij daar de dvd van heb en de key , ja dan kun je de 32 bits installeren , denk echter dat extra geheugen bijsteken voordeliger is !
 
als jij daar de dvd van heb en de key , ja dan kun je de 32 bits installeren , denk echter dat extra geheugen bijsteken voordeliger is !

Is zeker aan te raden ja. OS behouden en gewoon geheugen bijsteken.

En dat probleem van het vastlopen is volgens mij ook een temperatuur probleem.
Verduurde koelpasta op de GPU en CPU met een slechtere warmte afvoer tot gevolg.
Dat begint zo na 3 a 4 jaar...
 
Ik weet niet of het echt te maken heeft met warm lopen ,want hij valt soms uit na 2 minuten . Ik heb onlangs deze 2 meldingen gekregen .the file is possibly corrupt. The file header checsum does not match. The computed checksum en deze morgen kreeg ik dit bericht 5 minuten nadat ik de laptop had opgestart - BOOTMGR image is corrupt . the system cannot boot .

putskie
 
Ik weet niet of het echt te maken heeft met warm lopen ,want hij valt soms uit na 2 minuten . Ik heb onlangs deze 2 meldingen gekregen .the file is possibly corrupt. The file header checsum does not match. The computed checksum en deze morgen kreeg ik dit bericht 5 minuten nadat ik de laptop had opgestart - BOOTMGR image is corrupt . the system cannot boot .

putskie

Er is een zeer grote mogelijkheid dat je harde schijf de geest aan het geven is. Herstel zou tijdelijk een oplossing "kunnen" bieden maar is uitstel van executie. Ik raad je ten sterkste volgende aan (en zo snel mogelijk):

- Download volgende ISO en brand deze op een CD mbv software welke ISO bestanden kan schrijven. vb IMGBurn.
http://ftp.knoppix.nl/os/Linux/distr/knoppix/KNOPPIX_V6.7.1CD-2011-09-14-EN.iso
- Boot je portable met deze CD en connecteer een extern medium (HDD of grote USB stick) om je persoonlijk gegevens te copiëren.
- Haal alle persoonlijke data af van de harde schijf dmv de File Manager welke terug te vinden is op die Knoppix (Linux) CD.
Copiëer desnoods heel je profiel (c:\Users\<Windows Account>) + alle andere folders met persoonlijke gegevens.
- Koop een nieuwe 2.5" Hard Disk en herinstalleer je (bij voorkeur 64bit) Windows OS hierop.
- Configureer je Windows (drivers, software, updates,...)
- Copiëer je persoonlijke gegevens van dat extern medium terug naar je geherinstalleerde Windows.
 
P.,
Zonder enig afbreuk te doen aan de voorgaande voorstellen is het altijd nuttig bij een "onverklaarbaar" probleem, het volgende te doen om te zien wat Windows hier meldt wat fout is: Klik op de Winkey en de R gelijktijdig. Vul in het venster Perfmon /report (ook de spatie). Klik op OK. Wacht twee minuten tot het rapport komt. Hopelijk lees je nuttige dingen.
MvG
WW
 
P.,
Zonder enig afbreuk te doen aan de voorgaande voorstellen is het altijd nuttig bij een "onverklaarbaar" probleem, het volgende te doen om te zien wat Windows hier meldt wat fout is: Klik op de Winkey en de R gelijktijdig. Vul in het venster Perfmon /report (ook de spatie). Klik op OK. Wacht twee minuten tot het rapport komt. Hopelijk lees je nuttige dingen.
MvG
WW

Is zeker en vast een nuttige tip. Maar aangezien deze error: "BOOTMGR image is corrupt . the system cannot boot." ga je niet ver komen. Vorige wilt zeggen dat je Windows nietmeer kan opstarten. Zoals ik ook vermelde kan je dit wel trachten te herstellen. Dit kan mbv een Windows installatie CD, recovery console, bootrec.exe /FixMBR of bootrec.exe /FixBoot
Hier staan ze allemaal: Het hulpprogramma Bootrec.exe in de Windows Herstelomgeving gebruiken om opstartproblemen in Windows op te sporen en op te lossen

Maar... bij eerdere meldingen van corrupte bestanden en dergelijke moet er zeker een belletje gaan rinkelen.
 
In plaats van direct geld te spenderen aan die extra koeling kan je als test ook je laptop op een paar houten blokjes leggen. Hierdoor kan de warme lucht berer afgevoerd worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan