Windows 11 Laptop start op met vroegere gebruiker na wissen schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Probleem : laptop geeft telkens boodschap dat de schijf gecontroleerd moet worden
1. Beslist om windows 11 opnieuw te installeren
2. Harde schijf eruit gehaald en met mini partition tool ALLE partities gewist en geformateerd.
3. Schijf laten scannen door windows : geen fouten gevonden
4. Schijf terug in laptop geplaatst
5. Proberen op te starten via usb met windows 11 installatie
6. Start niet van usb maar.... ik krijg uiteindelijk een login scherm met de naam en de foto van de eigenaar van deze laptop!

Iemand een idee hoe dit kan ???

Oplossing
Wat je waarschijnlijk niet wist is dat je laptop is uitgerust met 16 GB PCIe® NVMe™ Intel® Optane™ Geheugen voor opslagversnelling. Deze technologie is ten tijde dat de gewone SSD's met een grotere opslagcapaciteit nog erg duur waren en een zware prijs-voetafdruk hadden op computersystemen.
Je hebt wel je 1 TB hdd geformatteerd maar het Optane geheugen niet. Vandaar ...
ik krijg uiteindelijk een login scherm met de naam en de foto van de eigenaar van deze laptop!
Het koppelen van Optane geheugen bij de installatie van Windows is een techniek die ik zelf ook niet beheers. Enkele jaren geleden heb ik bij een dergelijke laptop de Optane module gewoon vervangen door een PCIe SSD van 256 GB en daar Windows op geïnstalleerd. De...
Het kan niet.....
Partitie wissen en formatteren? kan niet.

Met/via de bootkey de USB opstarten, kun je ook alle partities wissen, als de naam van de vorige eigenaar te zien is dan staat Windows er gewoon nog op....
Waarom je niet de merk en type notebook opgeeft?

Het is hp laptop model 14-cf1020nb

Ik ben 100% zeker dat de partities gewist waren en toch ....
En inderdaad met de usb boot kan je partities wissen maar zover kwam ik niet.

Uiteindelijk in de de bios tpm off en on gezet en er was ook een optie clear tpm gedaan.
Na opnieuw opstarten met usb win11 boot disk kon ik windows wel opnieuw installeren.
Voor mij helemaal onbegrijpelijk

Wat je waarschijnlijk niet wist is dat je laptop is uitgerust met 16 GB PCIe® NVMe™ Intel® Optane™ Geheugen voor opslagversnelling. Deze technologie is ten tijde dat de gewone SSD's met een grotere opslagcapaciteit nog erg duur waren en een zware prijs-voetafdruk hadden op computersystemen.
Je hebt wel je 1 TB hdd geformatteerd maar het Optane geheugen niet. Vandaar ...
ik krijg uiteindelijk een login scherm met de naam en de foto van de eigenaar van deze laptop!
Het koppelen van Optane geheugen bij de installatie van Windows is een techniek die ik zelf ook niet beheers. Enkele jaren geleden heb ik bij een dergelijke laptop de Optane module gewoon vervangen door een PCIe SSD van 256 GB en daar Windows op geïnstalleerd. De klassieke hdd heb ik als data medium ingesteld. Dat had ook voor u de betere aanpak geweest, maar men moet het weten natuurlijk.
Toch begrijp ik niet zo goed waarom je de hdd uit de laptop gehaald heb om ze te formatteren. Waarom niet eerst een chkdsk uitgevoerd en een sfc /scannow?
Indien dat geen resultaat had opgeleverd had je Windows kunnen herstellen met behoud van je persoonlijke gegevens en apps?
Of gewoon eerst hier om raad vragen alvorens er met de grove borstel overheen te gaan.

Oplossing
bij hp moet je f9 kort na elkaar indrukken en dan u usb dat er dan al in zit
selecteren dan de usb stick
lult het niet via f9 probeert dan esc toets en daarna dan selecteer je f9

maar als je de hp installatie er op wild moet je dit is installeren https://www.microsoft.com/store/productid/9MTKS9PR7R3N?ocid=pdpshare voor dit heb je een usb stick 8 of 16GB nodig maar dan heb je wel windows 10 en niet 11 volgen dit

maar via deze website kan je zien of uw laptop dit ook kan https://d34z73bbtpzgej.cloudfront.net/
maar via het programma productie ID nodig dat onderaan de laptop staat

Het koppelen van Optane geheugen bij de installatie van Windows is een techniek die ik zelf ook niet beheers. Enkele jaren geleden heb ik bij een dergelijke laptop de Optane module gewoon vervangen door een PCIe SSD van 256 GB en daar Windows op geïnstalleerd. De klassieke hdd heb ik als data medium ingesteld. Dat had ook voor u de betere aanpak geweest, maar men moet het weten natuurlijk.
Toch begrijp ik niet zo goed waarom je de hdd uit de laptop gehaald heb om ze te formatteren. Waarom niet eerst een chkdsk uitgevoerd en een sfc /scannow?
Indien dat geen resultaat had opgeleverd had je Windows kunnen herstellen met behoud van je persoonlijke gegevens en apps?
Of gewoon eerst hier om raad vragen alvorens er met de grove borstel overheen te gaan.
Heb toevallig gisteren de laptop nogmaals open gedaan en inderdaad ontdekt dat er een 16 gb optane geheugen in zit. Dat verklaart natuurlijk alles. Waarom ik de schijf er uit gehaald heb om te formateren : De chkdsk had geen enkel effect, bij volgende opstart bleef windows vragen om opnieuw vragen om en chkdsk te doen, die dan weer heel lang duurde. Probleem is ondertussen opgelost en de verklaring van vorige gebruiker is ook gevonden.
Bedankt voor de duidelijke uitleg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan