Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een vraag, ik heb mijn laptop 2x laten maken, maar hij bleef kapot gaan, toen bleek dus dat de HDD vervangen moest worden, dit heb ik laten doen, 2 maanden deed hij het toen, en ging weer kapot, binnen de garantie laten maken, en een maand later alweer kapot. Maar waar ligt het nu aan dan:S? (btw nu heb ik hem niet laten maken en spaar voor een nieuwe pc, en mocht je je afvragen wrm ik zo ' ignorant' ben, ik ben 14 en weet zero van computers af;))

[bericht verplaatst door Pluis naar de juiste category]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tsja, waar ligt dit aan ?

Belangrijke vraag is: Hoe ga jij met de laptop om ?
Als je hem netjes en met respect behandeld mag dit niet zo snel gebeuren. Valt hij wel eens op de grond en vervoer je hem onder de snelbinders achter op de fiets, is het heel normaal dat hij stuk gaat.

Natuurlijk kan het ook een fabrieksfout zijn, het kan ook aan het merk liggen. De konstruktie van Acer bijvoorbeeld is niet best. Bij normaal gebruik zal je niet zo erg veel last hebben, maar bij wat intensiever gebruik gaat alles sneller stuk dan bij een A-merk laptop.
 
Een leverancier is verplicht om een deugdelijk apparaat te leveren dat onder normaal gebruik goed blijft werken. Ik zou het er dusniet bij laten zitten.

Nogmaals , hoe het komt dat hij telkens stuk gaat, kan ik hiervandaan moeilijk beoordelen.

Is het telkens de harde schijf die defect raakt, zal dit toch te maken hebben met eerstige schokken of stoten.
Een ander probleem kan zijn is vuil of stof waardoor de harddisk niet voldoende koeling krijgt en daardoor te warm wordt en ernstig kan beschadigen.
Of misschien een probleem wat zelden voor komt bij een laptop is een defecte voeding zodat de harde schijf een te hoge voedingsspanning krijgt waardoor hij oververhit raakt.
 
Op een slaapkamer vangt een laptop snel stof.
Zet hem nooit op een bed, zo sluit je de ventilatieopeningen onderaan af en verhit de laptop door onvoldoende koeling.gebruik binnenshuis bij voorkeur een dockingstation om de laptop op te plaatsen.
Ook op je schoot sluit je de ventilatieopeningen af onderaan, daar is een laptop niet voor gemaakt.
Hij moet steeds op een hard horizontaal vlak staan.
Een harde schijf draait aan 5400 toeren/minuut.( tot 7200 rpm).
Een schok tijdens de werking van de laptop is voldoende om de schijf finaal om zeep te helpen.
Dat is ook zo bij gewone computers, deze hebben meestal schijven aan 7200 rpm (tot 10000 rpm).
Een goede leverancier hoort je in te lichten over het gebruik van zijn laptops.

PS: Ook een nieuwe pc gaat stuk als bovenvermelde handelingen worden toegepast.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan