Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een Nas server synology ds212j en ik kan mijn server van buiten af niet benaderen heb all twee poorten open gezet zelfs dat helpt niet en met mijn computer kan ik er thuis alleen maar in als ik de firewal van Norman helemaal uit zet wat erg onhandig is.
Ik vraag me af of het probleem bij de modum van KPN legt die alles dicht houd is het misschien beter om een nieuwe modum aan te sluiten en welke dan??
 
Ik heb ingelogd op de KPN modem en daar heb ik twee poorten open gezet de 8080 en 5000 na de nas server toe.Thuis kom ik er wel in op het eigen netwerk maar dan moet wel de firewall van de comp uitstaan.
Het probleem is dat ik er gewoon te weinig van weet, DHCP zoek ik vanmiddag als ik thuis ben effe op staat waarschijnlijk in de modem config ??
 
Welke poort of poorten je open moet zetten hangt af van de toepassing je wilt gebruiken.

Ik zal proberen uit te leggen waarom je een vast IP adres moet geven.
De Experiabox heeft het lokale IP adres 192.168.2.254 dus de andere apparaten ( pc's laptop , NAS enz ) krijgen via DHCP van de Experiabox een IP adres dat in dezelfde range zit.
Stel dat de NAS dus 192.168.2.2 krijgt, dan zou het kunnen gebeuren dat hij een paar dagen later bijvoorbeeld 192.168.2.4 krijgt toegewezen.
Zet je een bepaalde poort open naar de NAS die op dat moment 192.168.2.2 heeft, dan zou het moeten werken, maar enkele dagen later krijgt de NAS bijvoorbeeld 192.168.2.4 en daar staat de poort niet naartoe open en dan werkt het niet meer.
Dit is het belang dus van een apparaat dat van buitenaf bereikbaar moet zijn, een vast IP adres te geven.

Je moet dus weten welke poort jouw toepassing gebruikt en deze naar het juiste vaste IP adres forwarden.

Wat de firewall van de PC betreft. Als de gehele range van 192.168.2.0 tot en met 192.168.2.254 op veilig zet, zou de NAS bereikbaar moeten zijn. Het zijn lokale IP adressen dus op zich kan dit geen kwaad. Je kunt ook als je eenmaal het vast IP adres van de NAS weet, deze op veilig zetten. Soms ook wel veilige zone genoemd.
Hoe je dit moet doen verschilt per softwarematige firewall. Dit zou in de documentatie te vinden moeten zijn.
 
De default poort van de web client is inderdaad 5000. Je zou kunnen proberen via SSH binnen te komen (Secure Shell), zet daarvoor poort 22 open. Dan met bijv. puTTY binnenkomen. Of lekker op linux
Code:
ssh admin@<IP>
natuurlijk ;)
 
KPN gebruikt eigen firmware voor hun routers, hierdoor worden er bepaalde onderdelen afgeschermt.
Ik heb hier een andere Experiabox van de KPN met de mogelijkheid op een lokal IP adres vast aan te vinken. En uiteraard hoeft je DHCP niet uit te zetten. Bij mij zie je onderaan ook staan "verbinding delen". Hiermee kan ik bepaalde poorten forwarden in dit geval dus naar mijn QNAP nas server. Deze poorten zijn ook handmatig in te stellen via rechtsboven "configureren"

Zoek hier dus ook even naar in de configuratie van jouw router.

Experiabox.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan