Windows 10 kijken naar PP

Status
Niet open voor verdere reacties.

georguy1

Steunend lid
Vip Lid
sedert een herstelling aan de pc moet ik iedere keer als ik een PP krijg en wil openen altijd "openen als alleen lezen " aanklikken
Knipsel.GIF


kan dat anders ergens ingesteld worden aub ?
 
Wat is een PP?
Bedoelt u PowerPoint?
Een PowerPoint kan een *.pps of een *.ppt zijn.

Een *.pps is een presentatie die klaar is en kan worden afgespeeld (indien wachtwoordvrij)
Een *.ppt is een presentatie waaraan nog wordt gewerkt en kan enkel bewerkt worden indien wachtwoordvrij.
 
Een *.pps is een presentatie die klaar is en kan worden afgespeeld (indien wachtwoordvrij)
Een *.ppt is een presentatie waaraan nog wordt gewerkt en kan enkel bewerkt worden indien wachtwoordvrij.
Dat formaat heeft niets met wachtwoord of niet te maken, sorry - hier sla je de bal mis.

Voor wie interesse heeft daarvoor :

PowerPoint Presentatie.pptxEen presentatie die u kunt openen op een pc in PowerPoint 2007 en nieuwere versies, of die u kunt openen op een Mac in PowerPoint 2008 en nieuwere versies.
U kunt de presentatie ook openen op elk mobiel apparaat dat PowerPoint geïnstalleerd.
Microsoft Office PowerPoint-presentatie met ingeschakelde macro's.pptmEen presentatie met Visual Basic for Applications (VBA)-code.
PowerPoint 97-2003-presentatie.PPTEen presentatie die u kunt openen in PowerPoint 97 tot Office PowerPoint 2003.
PowerPoint Ontwerpsjablonen.potxEen PowerPoint presentatiesjabloon die u kunt gebruiken om toekomstige presentaties op te maken.
PowerPoint-ontwerpsjabloon met ingeschakelde macro's.potmEen sjabloon met vooraf goedgekeurde macro's die u kunt toevoegen aan een sjabloon die in een presentatie moet worden gebruikt.
PowerPoint ontwerpsjabloon 97-2003.POTEen sjabloon die u kunt openen in PowerPoint 97 tot Office PowerPoint 2003.
PowerPoint Toon.ppsxEen presentatie die altijd wordt geopend in de weergave Diavoorstelling in plaats van in de normale weergave.
PowerPoint-voorstelling met ingeschakelde macro's.ppsmEen diavoorstelling met vooraf goedgekeurde macro's die u vanuit een diavoorstelling kunt uitvoeren.
PowerPoint 97-2003 Show.PPSEen diavoorstelling die u kunt openen in PowerPoint 97 tot Office PowerPoint 2003.
PowerPoint 97-2003 Add-In.ppaEen invoegvoegvoeging die u kunt openen in PowerPoint 97 tot Office PowerPoint 2003.
 
ik bedoel zeker een powerpoint
en toegekomen via mail
en van vroeger heb ik geen bewaart
maar als ik klik op alleen lezen opentde powerpoint direkt
dus misschien zo voort doen
dank u
 
is normaal gedrag - aangezien bestanden die via mail binnenkomen als niet noodzakelijk veilig worden beschouwd.
Je moet eens proberen het bestand uit de mail te halen, op te slaan op harde schijf en dan te openen. Als dat een verschil maakt dan was dat de reden.
 
Dat formaat heeft niets met wachtwoord of niet te maken, sorry - hier sla je de bal mis.


Ik zou alleen graag een antwoord krijgen van de poster, is het een *.pps of een *.ppt
Als deze beveiligd zijn met een wachtwoord kan men geen van beide openen.
Zonder wachtwoord: een pps kan men afspelen met PowerPoint, een ppt kan men enkel openen (en eventueel verder bewerken), als er op die ppt ergens een wachtwoord staat tegen bewerken kan men deze enkel "openen als alleen lezen".

In #1 staat nergens dat hij/zij deze PP wilde openen vanuit zijn browser: <<sedert een herstelling aan de pc moet ik iedere keer als ik een PP krijg en wil openen altijd "openen als alleen lezen " aanklikken >>
Het is wel gebruikelijk om een PP eerst op te slaan en pas dan te openen.
Vroeger kon men vanuit de standaard browser een presentatie rechtstreeks openen, niet vanuit een andere browser.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan