Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb hier een windows vista laptop, waarvan de harde schijf kapot is, ik vroeg mij af of het mogelijk is om met de hdd van mijn playstation3 hier een ander besturingsprogramma op te installeren (Linux) ik zou deze dan zo willen gebruiken om enkel nog muziek mee af te spelen of film te kijken.
als ik deze nu in veilige modus opzet kan ik enkel Word opendoen, dus redelijk onbruikbaar zo, mvg
 
Hey kareldelille6,

hoe heb je vastgesteld dat de harde schijf defect is ?

Met een HDD van een PS3 een ander besturingssysteem installeren lijkt me alvast een "bijzondere" piste te zijn, waarom niet de standaardprocedure: via een installatieschijf of via USB ?

Indien de Windows-key aan de onderzijde van de laptop nog intact is kan je perfect Vista installeren en activeren na het vervangen van de harde schijf. Een interne 2,5" harde schijf van 320GB - 7200 RPM kost momenteel zo'n € 50.
 
Dat is hier een beeld van mijn Laptop Medion MD 98200 was standaard met 120 GB schijf maar is eens bij defect gratis door Medion vervangen door een 160 GB schijf. Ik heb de hoogte of dikte gegeven omdat ik zie dat er in mijn laptop weinig plaats is in de hoogte. Deze laptop draait nu in dual boot Windows Vista en Ubuntu 12.04
Werkt dus ook goed met Ubuntu.

Schermafdruk van 2014-03-06 12:52:54.jpg
 
ik heb hem net binnengebracht, dus ben vrijwel zeker dat deze kapot is. Het is maar omdat er een hdd van de ps3 hier ligt dat ik het vroeg, dus is het mogelijk om hierin een kleine harde schijf in te steken en dan een programma opzetten dat ik er toch nog iets mee kan doen. Bedankt voor de snelle reacties :)
 
Dat is hier een beeld van mijn Laptop Medion MD 98200 was standaard met 120 GB schijf maar is eens bij defect gratis door Medion vervangen door een 160 GB schijf. Ik heb de hoogte of dikte gegeven omdat ik zie dat er in mijn laptop weinig plaats is in de hoogte.

Een Medion MD98200 is standaard uitgerust met een WD1200BEVS-22LAT0 HDD welke 9,5 mm hoog is ... geen enkel probleem wat betreft ruimte dus.
 
Ik heb wel mijn schijf gemeten en die is echt geen 9,5 mm hoog.
Tevens heb ik er 2 GB geheugen in geplaatst in plaats van 1 GB
En het gaat wel over de Laptop van de TS waarvan ik de gegevens niet weet.

Dual Boot.jpg

Schermafdruk van 2014-03-06 18_20_30.png
 
Ik heb wel mijn schijf gemeten en die is echt geen 9,5 mm hoog.

Dat is perfect mogelijk: je HDD werd vervangen, dus het is dan ook niet meer de standaard HDD welke 9,5mm hoog is.

Dat is hier een beeld van mijn Laptop Medion MD 98200 was standaard met 120 GB schijf maar is eens bij defect gratis door Medion vervangen door een 160 GB schijf.

Tevens heb ik er 2 GB geheugen in geplaatst in plaats van 1 GB

Staat compleet los van de problematiek van de TS.

En het gaat wel over de Laptop van de TS waarvan ik de gegevens niet weet.

Het gaat inderdaad over de laptop van de TS, waarover we inderdaad nog geen gegevens hebben en waarover hij / zij eveneens nog geen correcte diagnose heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan