Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,

Het is me gelukt om de instellingen van de server juist te doen met dcpromo . Nu moet ik dus een computer lidmaken van mijn domein genoemd " home " wanneer ik dus mijn zus haar pc wil lid maken (vista ultimate) doe ik dit als volgt:

Rechtermuisknop - eigenschappen op deze computer - dan bij Instellingen voor computernaam, domein en werkgroep neem ik rechts instellingen wijzigen. Daarna opent een venster en neem ik onder de "netwerk id" knop "wijzigen" er opent terug een venster waarbij ik dus mijn domein invul home. Nu vraagt hij passwoord en login , dit geef ik . Daarna komt er dus een error met volgende inhoud : "De volgende fout is opgetreden tijdens het lid worden van domein home: De opgegeven server kan de aangevraagde bewerking niet uitvoeren."

Ik heb bij AD Users and Computers dus een User en Computer toegevoegd en die instellingen kloppen normaal gezien.

Ik heb het inmiddels ook al geprobeerd met mijn laptop (windows 7) en hier geeft hij dezelfde fout.


Weet iemand raad hierbij?

Mvg Robin
 
Beste,

Na veel proberen is het me gelukt om mijn computers in het domein te krijgen.
Ik had een fout gemaakt ivm de range die ik heb. Men range gaat tot 192.168.1.149 en ik had 192.168.1.254 genomen. Dus de computers konden zoiezo niet connecteren aan het domein.Er waren ook nog wat problemen met de firewall van bitdefender. Verder is het goed gelukt.

Mvg Robin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan