Kan ongewenste map niet verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik werk met een Windows 8.1 PC en sinds een goede week, na het volgen van een halve dag cursus Skype en daarna install. en uitproberen op mijn PC is er een ongevraagde gast met name Henk aan
mijn account toegevoegd. (toeval of niet, of door een andere reden, maar het zou sinds 26 juni zijn)
Die account heb ik al eens verwijderd, die is teruggekomen, misschien omdat ik de eerste keer niet volledig verwijderd heb, maar die is nu verdwenen, en ik hoop dat dit zo blijft.
Maar dat vervelende ventje heeft nu nog een map gemaakt in mijn gebruikers map. Als ik die map wil verwijderen, komt de melding dat ik gebruikersrechten moet hebben, maar ik ben de énige gebruiker !

Kan iemand mij helpen, hoe ik die map kan verwijderen met gebruikersrechten ? Heeft soms iemand een idee hoe die Henk bij mij is geraakt ?

Zie de bijlagen.

Met vriendelijke groeten en dank bij voorbaat,

Freddy
 

Bijlagen

  • Screen Shot 07-03-14 at 12.00 PM.jpg
    Screen Shot 07-03-14 at 12.00 PM.jpg
    59.6 KB · Weergaven: 170
  • Screen Shot 07-03-14 at 11.40 AM.jpg
    Screen Shot 07-03-14 at 11.40 AM.jpg
    44.2 KB · Weergaven: 180
Hierbij in bijlage de uitvergroting van de printscreen, bovendien een printscreen van "de andere accounts", ik had die over een uur weer verwijderd en nu is die daar weer terug. Ik heb de indruk dat ik met een hardnekkig probleem zit.
 

Bijlagen

  • Printscreen uitvergroot.JPG
    Printscreen uitvergroot.JPG
    167.3 KB · Weergaven: 165
  • Screen Shot 07-03-14 at 02.57 PM.jpg
    Screen Shot 07-03-14 at 02.57 PM.jpg
    21.4 KB · Weergaven: 148
dat er iets niet juist is is een feit ...
maak je gebruik van een lokaal account of gebruik jij het Microsoft account ?
indien je het Microsoft account gebruikt en je maak dan gebruik van een andere computer blijven je inlog gegevens daar bewaard en kan men dus ook vanaf een andere computer in uw bestanden !
normaal gezien moet je hetzelfde zien als hier onder afgebeeld ( let op ik gebruik enkel het lokaal account ) * ik zal daarom ook nooit elders inloggen met mijn Microsoft account !
Ashampoo_Snap_2014.07.03_15h20m18s_005_.png
 
als ik dit moest aan de hand hebben wat jij nu heb , dan zal ik direckt de Windows herinstalleren .....daar is geen twijfel over mogelijk !
we kunnen trachten om de ongewenste accounts te verwijderen maar als de andere over je inlog gegevens beschikt dan kan deze telkens via je Microsoft account in je bestanden enz....neen het beste is hier gewoon een verse instal ....en je niet in de luren laten leggen op de cursus !
*het is niet dat je 70 jaar oud ben dat ik dit zeg maar ik heb al ondervonden met iemand anders dat men daar ook bankgegevens kon achterhalen via de pc .
 
Ja, nu rijzen er voor mij vele vragen, hoe doe je dat met een lokaal account alleen werken, ik heb tot nu alleen met microsoft account gewerkt.

Even alles op een rijtje zetten:
Op 25-6-14 heb ik samen met met vrouw dus een les gevolgd Skype bij Digipolis (het studiecentrum van Antwerpen waar inwoners allerlei computerlessen kunnen volgen)
Daar moesten we een Skype account maken met Skypenaam en een wachtwoord, verder weet ik het niet meer zo goed, maar ik denk niet dat we daar onze eigen account moesten gebruiken,
maar dat dit wel via Digipolis ging. Na de les moesten we dan de geschiedenis wissen.

s'Anderendaags dan thuis die Skype getest en nu komt iets raar: We hebben vanwege XP bij het jaarbegin een Medion laptop en in april een Desktop gekocht, beide met Win 8.1 er op.
Nu bij die laptop is alles hetzelfde gebleven met account en de gebruikersmap, geen Henk of andere vreemde zaken gezien. We werken op beide met zelfde mailadres enwachtwoord.

Bij de Desktop deden zich vanaf toen vreemde dingen voor: die staat ingesteld via netplwiz dat die moet doorstarten zonder wachtwoord te geven, wel vanaf die dag ging dat niet meer, en
vroeg de pc om een wachtwoord omdat ik zogezegd het verkeerde wachtwoord had opgegeven. Daarna heb ik vanalles geprobeerd om terug zoals vroeger door te starten, maar steeds kwam
de foutmelding: "verkeerd wachtwoord, probeer het nog eens". Uiteindelijk heb ik dat na vele uren kunnen oplossen, door terug netplwiz te gebruiken en terug aan/uitvinken dat gebruikers
moeten aanmelden met wachtwoord en daarna de pc herstart. Daarna was de pc zoals de laptop en moest ik de desktop aanmelden met wachtwoord. Daarna terug naar netplwiz en terug
gewijzigd dat de pc mag doorstarten zonder wachtwoord zoals het vroeger was. Dan tijdens al die miserie met vanalles te prberen ben ik, denk ik voor het eerst die Henk tegengekomen, en nu
weet ik het niet meer, het is beangstigend als iemand mee in uw pc zou zitten. Het rare is dat dit alles zich niet heeft voorgedaan met de laptop.
Verder wil ik nog zeggen dat ik beveiligd ben met ESET smart security en regelmatig Malware bytes laat lopen. Zou ik misschien beter een nieuw wachtwoord voor microsoft nemen ? Een B.U. van vorige maand terug zetten zal ook niet helpen waarschijnlijk?
 
Ja, dan zal dat al met de laptop ook moeten, alhoewel daar niets aan de hand is ?

Nog een vraagje: voor nu of in de toekomst, waar ik mee begonnen ben, hoe doet ge dat, een map verwijderen waarvoor ge administratorrechten nodig hebt ?
 
het probleem dat je nu heb is dat dan zowel op de desktop als op de laptop ?

*ook al wis je de geschiedenis indien je eerder heb aangegeven om inloggegevens te bewaren dan worden deze in een referentie kluis bewaard m.a.w. deze worden dus niet gewist ...
doe de controlle eens via het configuratiescherm > referentiebeheer ....en je zie daar 2 kluisen vermeld staan ...open deze maar eens !

*met het gebruik van netplwiz heb je dus de optie aangezet om je automatisch in te loggen ( het wachtwoord word dus zelf ingevuld )

je zou kunnen proberen een B.U. terug te plaatsen van 1 maand of 2 geleden ...maar dan nog dien je je Microsoft wachtwoord te veranderen ...( dit is het proberen waard )
mocht dat niet helpen kunnen we nog kiezen om de windows te vernieuwen !
 
Nog een vraagje: voor nu of in de toekomst, waar ik mee begonnen ben, hoe doet ge dat, een map verwijderen waarvoor ge administratorrechten nodig hebt ?

je zorgt er eerst voor dat het account waarmee je ingelogt bent dus alle rechten over de C heeft ..
m.a.w. rechts klik op de C en kies eigenschappen ..
kies beveiliging > selecteer hier het account bijvoorbeeld " gebruikers (Jacob-pc\gebruikers)
klik op bewerken en zet het vinkje aan bij volledig beheer .
bevestigen met toepassen en ok

**note : er is hier bij mij dus geen enkel account met " speciale machtigingen "
 
@Jacob mag ik je vragen waar je die cursus heb gevolgd ?
Ben namelijk zelf bijna drie jaar begeleider geweest bij Wep punt(vroeger digipunt)zou me sterk verwonderen dat die fouten maken!
Normaal word er niet gewerkt met prive gegeven.
Zou graag meer weten.

@Qtex sorry voor mijn tussen komst
mvg
 
Wij (vooral mijn vrouw ) volgen met succes reeds een paar jaren, naargelang het aanbod, met grote tevredenheid en zonder problemen die cursussen bij Digipolis Kiel Antwerpen. Dit gaat uit van de stad Antwerpen en is gratis voor de bewoners en ook toegankelijk maar betalend voor mensen buiten Antwerpen. Dat wordt daar zéér prof. gedaan met uitstekende begeleiders. Het is nu (toevallig of niet dat ik deze problemen ervaar én dan nog op die éne pc en de laptop niet) Er wordt ook niet met privé gegevens gewerkt, we moesten alleen voor deze les uitzonderlijk zelf een account maken om met Skype te werken.
Ik zal zeker nooit beweren dat daar een fout zou liggen, daarvoor zijn we reeds te lang tevreden over dit initiatief !

Met vriendelijke groeten,
Freddy
 
Neen, dat is iets wat ik eerst nog ga doen, voor ik met de drastische middelen begin. Daar laat ik dan nog iets over horen.

Maar de volgorde van instellen in de eigenschappen van de C schijf zoals U voorstelt om die map Henk in de gebruikersmap te verwijderen, helpt niet, ik kan ze niet verwijderen. (Ze is wel leeg)

Maar goed, ik ga eerst de laatste B.U. ongeveer maand geleden eens terugzetten en dan verder zien.
 
wacht effe met de backup..
je dient eerst de machtigingen van Henk te verwijderen !!
daarna dien je een account van uzelf het volledig beheer te geven ...
probeer dan nadat je herstart heb de betreffende gebruikers map " Henk" te verwijderen ....
 
Wij (vooral mijn vrouw ) volgen met succes reeds een paar jaren, naargelang het aanbod, met grote tevredenheid en zonder problemen die cursussen bij Digipolis Kiel Antwerpen. Dit gaat uit van de stad Antwerpen en is gratis voor de bewoners en ook toegankelijk maar betalend voor mensen buiten Antwerpen. Dat wordt daar zéér prof. gedaan met uitstekende begeleiders. Het is nu (toevallig of niet dat ik deze problemen ervaar én dan nog op die éne pc en de laptop niet) Er wordt ook niet met privé gegevens gewerkt, we moesten alleen voor deze les uitzonderlijk zelf een account maken om met Skype te werken.
Ik zal zeker nooit beweren dat daar een fout zou liggen, daarvoor zijn we reeds te lang tevreden over dit initiatief !

Met vriendelijke groeten,
Freddy
Thx voor de info Digipolis ken ik,maar begeleide bij digipunten van Atel!Wel met richtlijnen van Digipolis.Raar dat je zelf account moest maken bij skype,tussen tijd ben ik ook meer als één jaar weg bij Atel!Ga volgende week zeker proberen eens langs te gaan in digipunt hier bij mij,en info nemen hoe Skype nu word gegeven,laat je zeker iets weten!Als ze toch fouten maken,zou echt niet mogen!als Ik QTex lees zou het kunnen.
mvg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan