Opgelost kaartlezer eid probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hi
Mijn zus die in Spanje woont heeft een macbook model weet ik niet.
Maar heeft probleem met haar kaartlezer voor eid.
Ze sloot op haar macbook een usbc hub aan met verschillende poorten.
En ook de kaartlezer. Het lampje knipperde kort. En ik teste met mijn aldi usb kaartlezer via de hub en leesde vlot mijn eid uit.
Ik deed test met haar kaartlezer op mijn tablet en gsm en daar brande het lampje van de kaartlezer.
Dus we wisten dat die werkte. Hub eruit en kaartlezer direct in usb-c poort.
Zou het kunnen dat die hub niet genoeg spanning of stroom door geeft.
Want via een bepaald commando de usb poort uit gelezen zag enkel wat over de poorten en het bekabeld netwerk. Maar niks over de kaartlezer.
 
@ strikefox
Denk je nu echt dat ik dit niet weet. Heb meer kennis dan je denkt behalve van mac.
De software stond er al op geïnstalleerd. Ik sloot mijn eigen aldi eid lezer aan via de hub en die werkte out of the box.
Mijn zus haarde daar knipperde het lampje super kort. Daar ik geen usb-c heb op mijn pc kon ij het daar niet testen. Mijn tablet en gsm hebben dit wel. Dus ik sloot die kaart lezer op beide aan en het controle lampje brande bij beide. Dus zei mijn zus die werkt dus toch. En ze koppelde de hub los en plugde direct de kaartlezer in de usb-c poort van de mac en hop het lampje brande ook.
En mijn eid werd via de eid viewer correct uitgelezen. Enkel nog in firefox de eid addon moeten installeren en alles werkte.
Zal aan de hub liggen die waarschijnlijk niet genoeg stroom leverd op de usb-c. Want voor linux ken ik een command om de usb poorten uit te lezen en het alternatief gezocht voor mac en herkende vele poorten en de lan poort op de hub, maar niet de ied lezer.
 
Er zal dan wel iets fout gaan met de hub, maar eerlijk gezegd twijfel ik of het aan de stroomdoorvoer ligt.
Een e-ID lezer verbruikt namelijk het absolute minimum van stroom : niet te vergelijken met een USB stick, extern schijfje, etc...

Maar dat er iets hapert daar is duidelijk ...
 
Hier ook bezig....
 
het is maar een ingeving bij oude eID kaarten daar stond de chip vooraan.
bij de nieuwst staat het achteraan je moet uw kaar insteken met de chip naar boven .

hier nog een youtube filmpje over loop dit of je het zo hebt gedaan

 
Het probleem zit eerder bij de pagina's van de overheid en niet de kaartlezer of de hub. ik ondervind vaak problemen met de EID kaartlezer alhoewel die vrij nieuw is dan bij Chrome dan bij Firefox soms bij de twee browsers.Zondag nog een probleem gehad, moest een document van de gemeente downloaden voor mijn buurmeisje, hij gaf het certificaat aan en wanneer ik op verder klikte kreeg ik telkens de melding: sluit een geldige smartcard aan of kijk uw aansluiting na . Ben toen op my pension gegaan met dezelfde kaartlezer en mijn EID en geen probleem, terug naar de gemeente website, eerst met mijn EID en ok en dan met de EID van het buurmeisje en ook alles in orde. Had recent nog de software geïnstalleerd en getest zonder problemen.
 
Dat zijn typisch de problemen die je op een zondag kan ondervinden, als de IT-afdelingen in het weekend updates/backups e.d. doen. Dit soort onderbrekingen in de werking geeft vaak foutmeldingen naast de kwestie, maar ze verdwijnen ook, meestal vrij snel, terug als hun werkzaamheden zijn afgerond.
Even later nog eens proberen is dan ook altijd verstandig.
 
Gebeurt niet alleen op zondag, vorige week een gelijkaardig probleem met de EID kaart van een andere buur, mijn kaart werd zonder problemen aanvaard, bij hem na de vermelding van het certificaat en daarop klikken zelfde foutmelding op de 2 Browsers, plaats een geldige smartcard of koppel deze correct aan, misschien omdat hij als Afrikaanse inwoner een andere kaart heeft? Maar mijn buurmeisjes hebben een EID als Belg en daar loopt het ook vaak mis, ook als ik wil inloggen gebeurt het vaak, ik omzeil die problemen door in te loggen met mail+ code als die mogelijkheid bestaat. De datum om Tax on web te gebruiken werd verlengd wegens de jaarlijks weerkerende technische problemen begin juli.
 
Is opgelost. Bleek de hub te zijn die niet genoeg stroom levert op de USB c poort. Direct op de USB c poort en werkte. Had test gedaan op gsm en tablet en rode lamp brande
Mag naar opgelost.
Kunnen we dit zelf opgelost zetten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan