Windows 11 JSON bestanden

1730673805999.png

JSON ipv SJON ???

1730674005318.png

Was een typefout, bij aanvallen zie ik niet zo goed. Ik heb mijn wachtwoorden van Bitwarden geëxporteerd naar json. Vraag was hoe ze te lezen. Ik heb morgen dus naar de website.
Thanks
Wifi of DDragon

Ed

JSON kan je lezen met motepad ofzo. Elke app die gewoon tekst kan lezen (zonder layout aanpassing) is ok.

Nu lijkt het me wel sterk dat Bitwarden een export naar JSON zou doen zonder encryptie op de gevoelige data. Voor een import naar een andere applicatie wss wel. Maar dan ontgaat me het nut volledig, wanneer alle data gewoon leesbaar in de JSON zou staan.

of het verstandig is die export of niet hangt volledig af van wat je er mee doet.
Als je het zelf meteen in een andere toepassing importeert en daarna het bestand vernietigt is er niets aan de hand.

Dat is uiteraard ook de enige bedoeling van die funktie.

JSON kan je lezen met motepad ofzo. Elke app die gewoon tekst kan lezen (zonder layout aanpassing) is ok.

Nu lijkt het me wel sterk dat Bitwarden een export naar JSON zou doen zonder encryptie op de gevoelige data. Voor een import naar een andere applicatie wss wel. Maar dan ontgaat me het nut volledig, wanneer alle data gewoon leesbaar in de JSON zou staan.
ze raden het zelf aan, als je het gebruikt moet je eens kijken

Terug
Bovenaan