Windows 11 jpg naar jfif bestand

via messenger kreeg ik via mijn vriendin tientallen foto's waarvan op haar tablet jpg extensie is.
wil ik deze foto's gebruiken op een site krijg ik extensie niet toegelaten, blijkt dat deze jfif bestanden zijn
heb deze via converter omgevormd naar jpg, maar moet duidelijk iets in instellingen zijn dat deze veranderen?
 
heb je ook geprobeerd met de JFIF bestanden ? Want dat is een specifieke vorm van JPEG juist om de uitwisselbaarheid te garanderen ...
"JPEG File Interchange Format" ?

Als dat niet kan moet je de file van zijn metadata ontdoen zodat je enkel de JPEG bewaard, maar dat is dus geen conversie ...

Ja, je kunt een JPEG-afbeelding uit een JFIF-bestand halen. Eigenlijk is een JFIF-bestand al een JPEG-afbeelding, aangezien JFIF een specificatie is voor het opslaan van JPEG-gecomprimeerde gegevens. Het enige verschil is dat JFIF een specifieke indeling gebruikt om de JPEG-gegevens en aanvullende metadata op te slaan. Hier zijn de stappen die je kunt volgen om de JPEG-inhoud uit een JFIF-bestand te halen:

1. **Herbenoemen van het bestand**: Meestal is het voldoende om het bestand gewoon te hernoemen. Als je een bestand hebt met de extensie .jfif, kun je deze wijzigen in .jpeg of .jpg. De meeste software die JPEG-afbeeldingen ondersteunt, kan de afbeelding dan openen zonder verdere bewerking.

2. **Gebruik van afbeeldingsbewerkingssoftware**: Veel afbeeldingsbewerkingsprogramma's zoals Adobe Photoshop, GIMP, of zelfs ingebouwde tools zoals Microsoft Paint, kunnen JFIF-bestanden openen en opslaan als JPEG-bestanden. Open gewoon het JFIF-bestand in de software en kies "Opslaan als" of "Exporteren" en selecteer JPEG als het gewenste bestandsformaat.

3. **Gebruik van een conversietool**: Er zijn veel online en offline tools beschikbaar die JFIF-bestanden naar JPEG kunnen converteren. Zoek naar "JFIF naar JPEG converter" en je zult veel opties vinden. Upload het JFIF-bestand naar de tool en volg de instructies om het bestand te converteren en op te slaan als een JPEG-bestand.

Met deze methoden kun je de JPEG-afbeelding verkrijgen die in het JFIF-bestand is opgeslagen.
 
Als je die JFIF opent en terug opslaat als jpg heb je telkens kwaliteitsverlies, zeker met MSPAINT, niet gebruiken.

Ook de link hierboven van @lange pier (sorry lp) zal wrs ook verlies geven.

Beter FastStone viewer (FSViewer), xnview, IrfanView of.... FSViewer bv doet ook (heel makkelijk en handig) batch conversion.
Maar.... gaat ook verlies geven, trouwens met eender welk fotoprogramma of genoemde tools een foto (jfif) eerst openen en dan terug opslaan = verlies. Mss niet direct zichtbaar maar het is er. (Geldt bv ook voor mp3.)
Met die tools wel veel minder verlies dan bij MSPaint en je kan kwaliteitet enzo instellen.
Of opslaan als PNG dan heb je tenminste de kwaliteit van wat er in de jfif zit. (PNG = lossless = verliesvrij, wel grotere bestanden.)

DIe files hernoemen is toch geen probleem?
Ik gebruik Total Commander, zit een optie om files te hernoemen in. Erg handig.
Doet het soms met foto nummering voor 10-tallen fotos in een keer.
Zijn ook op zich staande programma's voor, bv:
Bulk rename utility (gratis voor privegebruik)
En nog tig andere.

Of command line of...
 
Als je die JFIF opent en terug opslaat als jpg heb je telkens kwaliteitsverlies, zeker met MSPAINT, niet gebruiken.

Ook de link hierboven van @lange pier (sorry lp) zal wrs ook verlies geven.

Beter FastStone viewer (FSViewer), xnview, IrfanView of.... FSViewer bv doet ook (heel makkelijk en handig) batch conversion.
Maar.... gaat ook verlies geven, trouwens met eender welk fotoprogramma of genoemde tools een foto (jfif) eerst openen en dan terug opslaan = verlies. Mss niet direct zichtbaar maar het is er. (Geldt bv ook voor mp3.)
Met die tools wel veel minder verlies dan bij MSPaint en je kan kwaliteitet enzo instellen.
Of opslaan als PNG dan heb je tenminste de kwaliteit van wat er in de jfif zit. (PNG = lossless = verliesvrij, wel grotere bestanden.)

DIe files hernoemen is toch geen probleem?
Ik gebruik Total Commander, zit een optie om files te hernoemen in. Erg handig.
Doet het soms met foto nummering voor 10-tallen fotos in een keer.
Zijn ook op zich staande programma's voor, bv:
Bulk rename utility (gratis voor privegebruik)
En nog tig andere.

Of command line of...
heb het geinstlleerd maar zal moeten kijken hoe ik het kan gebruiken
 
Wat heb je geïnstalleerd? FSV of andere fotoviewer? Of Bulk rename... ?

Als hernoemen extensie het probleem oplost zou ik dat verkiezen, hernoemen = GEEN kwalitetisverlies.
Kan eventueel ook via command line. Alle fotos in een map, daar cm openen of naartoe gaan en cmd uitvoeren, bijv:

commando is: rename *.xx *.yy of verkort command ren voor rename, bijv:
ren *.xx *.yy
ren *.jpg *.jepg
ren *.fif *.jpg

* = alles in die map voor het punt, na het punt de extensie die moet aangepast worden.
 
@stoffel5 Had mss niet correct gelezen maar klopt het haar fotos al een JPG extensie hebben?
Denk je dbest eens een een foto waar je problemen mee hebt inpakt en als bestand upload om wat mee te testen.
Inpakken om te vermijden het forum iets eraan wijzigt.

Pctuts accepteert jfif ook niet. Jfif hernoemt naar jpg wel. Hier eentje gedownload:
Uploaden lukt niet, hernoemen "sample_2_1.jfif" naar "sample_2_1.jpg" et voila, ziedaar:
sample_2_1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Indien FastStone viewer gebruikt, wel jfif toewijzen, bv "openen met" kiezen, naar een jfif gaan, bladeren naar FSviewer "altijd openen met" kiezen en op FSviewer klikken.
FSV heeft ook een bestands-naam of -extensie hernoem tooltje ingebouwd, makkeljker kan niet.
In FSV browserview balk bovenaan Tools (Extra) kiezen > Batch Rename Selected Images (Herbenoemen geselecteerde afbeeldingen (of F4):

FSV_Batch_Rename LS.png


Als hernoemen niet lukt, batch (meerder tegelij) converteren naar jpg, png of... gaat ook makkelijk. Getest met goed resultaat.
 
Laatst bewerkt:
Wat heb je geïnstalleerd? FSV of andere fotoviewer? Of Bulk rename... ?

Als hernoemen extensie het probleem oplost zou ik dat verkiezen, hernoemen = GEEN kwalitetisverlies.
Kan eventueel ook via command line. Alle fotos in een map, daar cm openen of naartoe gaan en cmd uitvoeren, bijv:

commando is: rename *.xx *.yy of verkort command ren voor rename, bijv:
ren *.xx *.yy
ren *.jpg *.jepg
ren *.fif *.jpg

* = alles in die map voor het punt, na het punt de extensie die moet aangepast worden.
Gooh, das te moeilijk voor mij,
 
Gooh, das te moeilijk voor mij,
Wat is te moeilijk?
heb het geinstlleerd maar zal moeten kijken hoe ik het kan gebruiken
De vraag was eerder wat je precies geïnstalleerd hebt, wat is "het"?
Je had mijn hele post gequote ipv enkel, of aan te duiden wat, je gedaan had.

Ga voor FS viewer, heel simpel te gebruiken voor hernoemen of converteren met goed resultaat.
In het begin mss even zoeken maar eens je dat door hebt... Echt makkelijk in gebruik.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan