Excel Joker teken in tekst excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, men probleem is het volgende ik maak in een formule gebruik van het volgende:
=ALS(E17="Office 2016";"OK";"")
nu wil ik dat deze kan zoeken naar zowel Office 2016 - 2017 - 2018 -2019, doch ik probeer met * (sterretje) of met ?? vraagtekens maar dat geeft steeds een foutmelding????
Hoe moet ik deze juist koppelen?
=ALS(E17="Office 20"*" geactiveerd";C17+180;"")??? Werkt niet!!!
MVG
GVR
 
Zoiets misschien voor Office 2016 en 2017?
Voor de andere jaren kun je zelf verder uitbreiden.

=ALS(E17="Office 2016";"OK";ALS(E17="Office 2017";"OK";""))
 
Skippy, dat klopt maar wil die geneste "als=" vervangen door joker teken zodat ik maar één "als=" nodig heb.
zo dus iets als volgt moeten worden: ALS(E19="Office 20* geactiveerd";C19+180;"") maar dat werkt niet.
 
In VBA is dit wel mogelijk. Als je onderstaand scriptje gebruikt, dan wordt cel A1 tem A4 gecontroleerd of er het woord 'office' aanwezig is (niet hoofdletter gevoelig).
Zoja, dan wordt er in de cel B "OK" geplaatst
PS : Ik heb geen "reset" knop toegevoegd. Wijzig je de tekst in kolom A, moet je de cellen van kolom B, manueel leeg maken.

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
For x = 1 To 4
If UCase(Range("A" & x).Text) Like UCase("*office*") Then
Range("B" & x).Value = "Ok"
End If
Next x

End Sub
 

Bijlagen

  • Like functie gebruiken voor wildcard.xlsm
    14.3 KB · Weergaven: 4
@PhilipV Klopt, maar daarom moet je ook bepalen wat je nu wil zoeken. En volgens mij is de vraag van GVR dat elke cel met "Office" in de benaming moet gevonden worden.
Indien hij voor een specifieke tekst wil zoeken, moet hij dit in de vba code aanpassen of hij kan een "zoekcel" toevoegen aan zijn werkblad.
Ik weet natuurlijk niet hoever de kennis van VBA reikt bij GVR. In excel is voor alles wel een oplossing...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan