Status
Niet open voor verdere reacties.

atlantis

Steunend lid
Vip Lid
ik heb van een vriend een aantal disney-films als isobestand gekregen. Ik wil die graag omzetten naar een mp4 bestand zodat ik deze via een HD, gekoppeld aan mijn bleu-ray speler kan afspelen. Deze kan namelijk geeniso bestanden afspelen. welle freeware kan dit klusje klaren?
 
Klopt niet, met CovertXtoVideo lukt dit wel. Je kan er zelfs bepalen welke ondertitels er moeten meegenomen worden.

Ik denk dat hier dan een verkeerde interpretatie gegeven wordt voor een ISO bestand.
Een ISO is niet te converteren, simpelweg omdat er niets te converteren valt.
Een ISO is een volledige kopie van iets. Meestal een CD of DVD. Deze ISO bevat dan dus de originele bestanden die op zo'n CD of DVD staan.
Stond er op een DVD bepaalde bestanden met de vob extentie, hoeft dit niet geconverteerd te worden maar volstaat het openen van het ISO bestand. Ook kun je een ISO unzippen en zal de volledige DVD dan op schijf staan.
 
Waarom wil je dan toch gaan proberen te converteren ?

Probeer eens een compressie programma zoals het gratis 7-zip bijvoorbeeld. Hiermee kun je zien wat er in het ISO bestand zit en eventueel kun je het unzippen naar de harddisk.
Uiteraard is een ISO bestand daarna ook te branden met een goed brandprogramma als je alles op een schijfje wilt bewaren. ( CD of DVD, ik weet verder de omvang van de ISO niet )
 
Klopt wel.

Het is niet bekent wat er nu in die ISO's staat.

ISO's branden op een DVD, kan ook nog.

Inderdaad, maar de vraag was om te converteren naar mp4.
Met ConvertXtoVideo selecteer je het ISO bestand en maakt er probleemloos zonder tussenkomst van een ander program een Video van in het formaat die je wenst.
 
Waarom wil je dan toch gaan proberen te converteren ?

Probeer eens een compressie programma zoals het gratis 7-zip bijvoorbeeld. Hiermee kun je zien wat er in het ISO bestand zit en eventueel kun je het unzippen naar de harddisk.
Uiteraard is een ISO bestand daarna ook te branden met een goed brandprogramma als je alles op een schijfje wilt bewaren. ( CD of DVD, ik weet verder de omvang van de ISO niet )

De bedoeling is juist om alle DVD's te weren, en alles op een HD te plaatsen. Als ik deze dan op mijn Yamaha Blueray speler aansluit dan speelt hij deze af. Probleem is dat hij geen ISObestanden afspeelt. Ik heb bijvoorbeeld al mijn cd's geript naar flac en die worden zo afgespeeld. Maar het gaat mij dus om een aantal ISObestanden die ik naar MKV of mp4 wil omzetten.
 
Een ISO is niet te converteren, je bied een prog aan die de ISO gewoon mount en dan pas kan er geconverteerd worden.
Wat meerdere progjes ook kunnen.

Klopt, de vraag was een mogelijkheid om te converteren. Ik weet ook wel wat er allemaal gebeurd in het programma. Voor de persoon is het een programma waar je de ISO aanbied en die die omzet in filmformaat. Je kunt natuurlijk zoals voorgesteld alles gaan uitpakken met het ene program en dan met het andere gaan omzetten. Hetgeen aangeboden is, is een progje die dit in z'n eentje klaart. Begreep dat dit toch de vraag was.
Natuurlijk zijn er meerdere die dat doen. Maar ik ken ze niet allemaal...
 
Klopt, de vraag was een mogelijkheid om te converteren. Ik weet ook wel wat er allemaal gebeurd in het programma. Voor de persoon is het een programma waar je de ISO aanbied en die die omzet in filmformaat. Je kunt natuurlijk zoals voorgesteld alles gaan uitpakken met het ene program en dan met het andere gaan omzetten. Hetgeen aangeboden is, is een progje die dit in z'n eentje klaart. Begreep dat dit toch de vraag was.
Natuurlijk zijn er meerdere die dat doen. Maar ik ken ze niet allemaal...

OK, maar dat aangeboden programma kan NIET overweg met een ISO als input... wel kan je converteren naar een ISO, maar geen invoer.
 
De bedoeling is juist om alle DVD's te weren, en alles op een HD te plaatsen. Als ik deze dan op mijn Yamaha Blueray speler aansluit dan speelt hij deze af. Probleem is dat hij geen ISObestanden afspeelt. Ik heb bijvoorbeeld al mijn cd's geript naar flac en die worden zo afgespeeld. Maar het gaat mij dus om een aantal ISObestanden die ik naar MKV of mp4 wil omzetten.

Nogmaals, een ISO bestand is niet om te zetten of te converteren.
Wel kun je de inhoud van een ISO met een compressieprogramma uitpakken naar schijf.
Had ik ook als gezegd in mijn antwoord #8
Probeer eens een compressie programma zoals het gratis 7-zip bijvoorbeeld. Hiermee kun je zien wat er in het ISO bestand zit en eventueel kun je het unzippen naar de harddisk.

Als je dit gedaan hebt staat de volledige inhoud van de ISO op de harddisk. Nu kun je bekijken om welke videobestanden het gaat. Mogelijk zijn deze videobestanden direct af te spelen. Gaat het om een één of ander exotisch bestandsformaat, kun je altijd nog gaan coverteren naar een formaat dat wel afgespeeld kan worden.
 
DVDFab 9 converteert zonder enig probleem ISO naar gelijk welk gewenst formaat avi, mp4, mkv, enz....
Gewoon de iso selecteren, selecteren waar u de output wenst en klaar is kees.
Veel succes ermee
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan