Status
Niet open voor verdere reacties.

lotus

Niet meer actief
Windowsgebruikers krijgen regelmatig het advies om anti-virussoftware te installeren, maar is het ook nodig om op een Linuxdesktop een virusscanner te gebruiken? Die vraag besloot Aryeh Goretsky van het Slowaakse anti-virusbedrijf ESET te beantwoorden. De hoeveelheid malware voor Linux is zeker ten opzichte van Windows zeer beperkt. Volgens Goretsky beschikt ESET in totaal over een paar duizend exemplaren.
Lees verder>>>>>>

bron:security.nl
 
Er bestaan een paar honderd virusjes voor Linux. Dit valt natuurlijk in het niet als je dit vergelijkt met de viruslijst voor Windows.

Maar het feit is wel dat ze bestaan en dat je hiermee dus een besmetting op kunt lopen, ook al is de kans minimaal.

Mijn mening is dat het zo'n vaart niet loopt met een besmette Linux pc. Wil je op zeker gaan, gewoon een antivirus scanner installeren. Kwaad kan dit in ieder geval niet.
 
Er bestaan een paar honderd virusjes voor Linux. Dit valt natuurlijk in het niet als je dit vergelijkt met de viruslijst voor Windows.

Maar het feit is wel dat ze bestaan en dat je hiermee dus een besmetting op kunt lopen, ook al is de kans minimaal.

Mijn mening is dat het zo'n vaart niet loopt met een besmette Linux pc. Wil je op zeker gaan, gewoon een antivirus scanner installeren. Kwaad kan dit in ieder geval niet.

Waarom ik zelf een antivirus voor Linux nodig vind .
Niet om te voorkomen dat mijn linux computer besmet raakt, maar om te voorkomen dat ik anderen hun computer ga besmetten.
-m- , uuuhhh gaan nu velen denken , leg dat eens uit .
Ik krijg een e-mail , het mag zelfs nog van een betrouwbare persoon zijn. Bij die e-mail zit een bijlage , dat een virus bevat gemaakt voor een Windows OS . Op mijn Linux systeem zal het virus geen schade kunnen toebrengen, maar ik kan de e-mail met de besmette bijlage ook forwarden naar iemand die Windows gebruikt . Voor ik de E-mail ga forwarden ga ik eerst de bijlage scannen met de antivirus .
 
Normaal is het zo dat ieder voor zich moet uitmaken of je een antivirus programma gebruikt maar een antivirus programma installeren niet voor je eigen systeem maar voor een systeem van een ander is wel heel erg ver gezocht.
Dit komt erop neer dat ik een alarmssysteem ga installeren om het huis van mijn buren te beschermen!!!
Maar Ranger denk echt je paranoïde bent!!!
Danvers
 
je vergelijking is verkeerd ..
ik geef Ranger hier dan ook een punt ...en zijn uitleg klopt dan ook .
een beetje paranoia is goed en houd je alert ...
 
@Qtex
Ranger heeft ergers één punt...
Maar vond dit
[h=2]Misverstand: bescherming van Windowsgebruikers[/h] 4. Soms hoort u iemand het volgende misverstand verkondigen: "ik draai een virusscanner in Linux, zodat ik niet per ongeluk via een e-mail-bijlage een Windowsvirus kan doorgeven aan een Windowsgebruiker.
Lees hier verder
Vind het zo iets,als één alarm installatie plaatsen bij mijn buurman!
Danvers

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan