Kijk ik ben een Android mens, ik zal natuurlijk schermen voor mijn geliefde besturingssysteem.Maar om meteen van een toestel van enkele honderd euro naar een toestel te gaan van bijna 1000€ is een beetje appelen met peren vergelijken, niet? Kijk een Android toestel heeft natuurlijk wat meer problemen met update beleid al is daar het laatste jaar dankzij Nokia een hele grote sprong voorwaarts gemaakt, Veel merken zien hun marktaandeel daardoor minderen en kunnen dus ook niets anders dan hun updatebeleid aanpassen. Gelukkig maar. Apple heeft slechts een handje vol toestellen en in eigen handen. Dus is het makkelijker om het beveiligen ervan beter te doen en dat doen ze. Of een iPhone beter is als een Android toestel is voor de ene met vlag en wimpel bewezen, voor de andere is het juist omgekeerd dat een Android toestel juist vele malen beter is als een iPhone. Dat hangt voor een groot deel van je noden af. Beide besturingssystemen kijken constant naar elkaar en lagen vroeger mijlenver uit elkaar, maar naar mate dat Android volwassener wordt en dus proffessioneler wordt kan het ook niet anders dan dat het dichterbij wat een iPhone kan/doet. Het ene besturingssysteem is beter in het ene en het andere is beter in het andere. Ik heb al verschillende iPhone bezitters heel stilletjes gekregen als ze zien wat ik met mijn 300€ kostend toestelletje kan tegenover hun 7 à 800€ kostend toestel. Zij kunnen bv Fortnite spelen wat ik dan niet kan, maar als het op gebied van mijn kids controleren aankomt van wat ze allemaal uitspoken op hun tablet staan alle Apple bezitters wel perplex van wat ik kan, dat komt omdat Android juist zo open is dat dit mogelijk is. Ik kan nog wel zaken zeggen dat ik wel kan en een iPhone gebruiker niet kan, maar ik ben ook soms wel eens jaloers van hoe een iPhone werkt, soms denk ik. Deed Android het ook maar zo. Dat doen de besturingssystemen ook. Ze kijken naar elkaar, wat de ene al enkele jaren heeft krijgt het andere plots bij een update ook. Dus het hangt echt af van wat je ermee wil, Of waar jij je goed bij voelt. Maar een Android toestel kan in 90% van de gevallen hetzelfde doen als een iPhone en omgekeerd is dat ook zo een 90% dat een iPhone dat kan van een Android, want mijn baas komt ook soms naar mij omdat zijn iPhone iets niet kan wat mijn Android toestel wel kan. Dus wij vullen dan elkaar aan, inplaats van elkaar aan te vallen van ik het een iPhone en jij maar een Android.