IP conflict

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds kort krijg ik regelmatig (een paar keer per dag) een melding: Er is een IP adres conflict gedetecteerd.
Een andere computer in dit netwerk heeft hetzelfde IP adres als deze computer. Ik heb een draadloos netwerk, en er "draaien" 3 computers op. En inderdaad alle 3 computers hebben hetzelfde IP adres : 82.74.145.186.
Ik kan het altijd herstellen door in het netwerkcentrum herstel en diagnose te doen. Maar het conflict komt na verloop van tijd weer terug. Ik heb een router van Ziggo Cisco EPC3925. Ook heb ik een kabelverbinding tussen de router en de laptop gemaakt. Ik krijg wel identificatie en dan onbekend netwerk lokaal verbinding, maar niet met internet. IP adres van de router is 192.168.178.1
Wat kan ik er aan doen als leek zijnde om het probleem op te lossen.

Rowan
 
Je gebruikt een router, deze heeft zoals het hoort een lokaal IP adres, 192.168.178.1. En toch hebben 3 computers in je netwerk een Public IP adres? Er is volgens mij maar één mogelijkheid, en dat is dat je netwerkkaarten niet ingesteld staan op DHCP.
Voer volgende opdrachten uit in een command prompt scherm op al die 3 pc's en post de betreffende bestanden hier. (terug te vinden onder je c:)

Code:
ipconfig /all > c:\ipconfig1.txt
Verander nr ipconfig1.txt naar ipconfig2.txt en ipconfig3.txt bij de andere pc's.
 
Hallo DDragon80, bedankt voor het snelle reageren, maar zoals ik je al verteld heb ben ik een leek op dit gebied en heb daarom een kennis gevraagd om hier naar te kijken. Maar dat kan niet eerder dan zondag. Als het probleem is opgelost, of niet, laat ik je het weten.

Rowan
 
Zo moeilijk is dit niet hoor.
Ga linksonder naar start en tik bij uitvoeren in: cmd
Er opent een zwart Dos schermpje.
Vul deze opdracht in ipconfig /all > c:\ipconfig1.txt (let op de spaties)
Druk op Enter
Ga nu naar de C schijf en daar staat een tekstbestandje ipconfig1.txt
Doe dit voor elke pc maar dan eindigend op ipconfig2.txt en ipconfig3.txt en als er meer pc's zijn gewoon doornummeren.
Post hier deze tekstbestandjes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan